עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    סריטה

    כשסרטים ושריטות נפגשים

    ארכיון

    הסדרות שצריכות להפוך לסרטים

    8 תגובות   יום ראשון, 22/8/10, 18:19

    הקיץ הנוכחי הבהיר מעל לכל צל של ספק, כי שום דבר מקורי לא יצמח יותר בהוליווד הנוכחית. הכל חידושים ומיתוגים מחדש. אם בעבר היו אלה ספרים או סרטים ישנים שעליהם התבססה עיר הסרטים כבאר הרעיונות שלה, העשור הקודם מוכיח שגם לסדרות הטלוויזיה יש מקום על מסך הכסף (עם דגש על המילה "כסף"). לכבוד עליית הסרט על-פי "צוות לעניין", נתבקשתי להכין כתבה שתבחר מספר סדרות שטרם עובדו לקולנוע, על אף היותן ראויות לכך. באופן מפתיע, מצאתי כמה. הנה הגרסה הבלתי ערוכה של הכתבה אשר התפרסמה באתר עכבר העיר אונליין:

     

    ''

    התלונות והלעג על חזרתה של הוליווד אל שנות השמונים בקיץ הנוכחי, הפכו כבר לפזמון שחוק. כלל ידוע במלחמה אבודה מראש היא להצטרף אל הצד המנצח, כאשר אפסה כל תקווה. אז במקום לרדת שוב על חוסר המקוריות והתעוזה של הקולנוע האמריקאי, הנה כמה הצעות משלנו. אחרי עיבודים קולנועיים לסדרות טלוויזיה ותיקות כמו "סטארסקי והאץ'" בשנים עברו, מגיע תורו של "צוות לעניין". גרסת הפילם של "The A-Team” נוחת בבתי הקולנוע בסוף השבוע, בזמן שברשת כבר מתרוצץ קדימון לעיבוד של הקאלט הטלוויזיוני "גרין הורנט". חוץ ממקרים בהם התעשייה הקדימה אותנו (“הוואי 5-0”) או פנטזיות מופרכות (הפיכת "אוז" ל"סינקדוכה, ניו יורק" של סרטי הכלא) הנה רשימת הסדרות שפשוט חייבות להפוך לסרטים. לתשומת ליבה של הוליווד.

     

    "בלשים בלילה" - קומדיית בילוש רומנטית

    המקור: בחצי השני של שנות השמונים שודרה בארה"ב הסדרה המצויינת הזו, על דוגמנית לשעבר (סיביל שפרד), אשר מתגלגלת לשותפות בסוכנות בילוש של חוכמולוג מקסים (ברוס וויליס). מעבר לתיק חדש בכל פרק, השניים היו צריכים בעיקר לפתור את המתח המיני ביניהם.

    החידוש: פול ראד ייכנס לנעליים של דטקטיב דייויד אדיסון, עם דמות טיפה לוזרית יותר מזו שגילם וויליס. ריס וויתרספון תהיה מושלמת בתור מדי הייז, דוגמנית שכלתנית אך חסרת מזל שמתחילה את הסרט נבגדת ומרוששת. רכושה וכספה טסו יחד עם מנהל חשבונות מנוול לדרום אמריקה והנכס היחיד שנשאר ברשותה הוא סוכנות בילוש. מדי מגיעה כדי לסגור את הסוכנות אך נשבית בקסמו של גיבורנו, אשר מציע לה להצטרף ולהפוך את המקום לעסק מצליח. התיק עליו יעבדו השניים בסרט יוביל אותם בעקיפין אל מנהל החשבונות הבוגדני, כמובן. הכל יהיה רק סיפור הרקע ליחסים בין השניים אשר יירקמו על בד האקרן בידיו האמונות של הבמאי/תסריטאי שיין בלאק ("קיס קיס בנג בנג").

     

    "אביר על גלגלים" (Knight Rider) – אקשיונר מדע-בדיוני/גיבורי-על

    המקור: דייויד הסלהוף, טרום ימי "משמר המפרץ", כיכב בסדרת הפעולה הבדיונית שהייתה פולחנית למדי בשנות השמונים. הגיבור, מייקל נייט, הוא שוטר אשר ממגר את הפשע מרחובות העיר בעזרת מכונית משוכללת בעלת בינה מלאכותית וחוש הומור מפותח. איך עדיין לא עשו מזה סרט – אין לדעת.

    החידוש: למען ההגינות, אכן הופקו שני סרטי טלוויזיה ומספר סדרות-בת במהלך שנות התשעים. אבל הפעם יהיה מדובר במשהו שונה לגמרי. על העיבוד הכיפי, המהיר והקצבי יהיה מופקד מתיו ווהן ("קיק-אס"), אשר יכניס את האביר הממונע להילוך גבוה. אויביו של נייט והמכונית העתידנית שלו (בדיבוב טראשי של סמואל אל ג'קסון) יצויידו גם הם ברכבים משוכללים וחמושים היטב. אם בסדרה המקורית הגיבור נמנע ככל שניתן מאלימות ושימוש בנשק חם, בסרט הוא ירוקן ארגזי תחמושת בקצב מסחרר. התפקיד הראשי יכול להיות הקאמבק של מל גיבסון, אבל עדיף להושיב בכסא הנהג פנים צעירות יותר. מישהו כמו מאט דיימון, קלייב אואן או אפילו מארק וולברג, יעשו יופי של עבודה.

     

    "מי הבוס?" - דרמה רומנטית על המשבר הכלכלי

    המקור: הסדרה הפופולרית אשר שודרה בין השנים 1984 ל-1992, הציגה שחקן בייסבול לשעבר (טוני דנזה) אשר מוצא עבודה במשק הבית של גרושה אמידה (ג'ודית לייט). עוד כיכבו בסדרה אליסה מילנו הצעירה, דני פינטאורו וקתרין הלמונד, אשר הוסיפו דמויות הכרחיות לסיטקום הלא שגרתי לזמנו.

    החידוש: חבייר בארדם , תפוח האדמה הלטיני הלוהט בתבל, יחליף את טוני דנזה הנשכח בתור טוני מיסלי, אלמן אשר עובר יחד עם ביתו להתגורר בביתה של אנג'לה כדי להיות לה לסוכן בית. את הבת תגלם אמה סטון (“זומבילנד”) ואילו לתפקיד אנג'לה העצורה והמאופקת, נדמה שהברירה הכי פחות גרועה תהיה קמרון דיאז. המשבר הכלכלי הוא שמוביל את האתלט הפורש למצב של היפוך התפקידים המסורתיים של המשפחה האמריקאית השמרנית. בבית החדש נמצאים גם בנה של המעסיקה החדשה, (אנטון ילצין, למשל), וגם הסבתא טורפת הגברים (מריל סטריפ, כי אי אפשר בלעדיה). על הבימוי תופקד לון שרפיג (“לחנך את ג'ני”) כאשר על הטוויסט האנטי-קפיטליסטי לכאורה ועל דיאלוגים שווים ציטוט תהיה אחראית התסריטאית דיאבלו קודי ("ג'ונו").

     

    "זינה" נגד "הרקולס" – אפוס אקשן ומיתולוגיה יוונית

    המקור: שתי סדרות אחיות אשר ריצדו על המרקע מאמצע ועד סוף שנות התשעים, הציגו את קווין סורבו כאדם החזק בתבל ואת לוסי לולס כנסיכה הלוחמת. יחד ולחוד נלחמו השניים במפלצות פנטסטיות ושליטים מרשעים, בזכות אומץ ליבם וגודל שריריהם, תוך שהם מקפידים להישאר סקסיים להפליא.

    החידוש: שתי הסדרות יותכו לסרט אחד גרנדיוזי במיוחד, אשר יתחיל כסיפור על הידידות בין בנו של זאוס לגיבורה הנשית, לפני שיתהפך על ראשו. אחרי המערכה הראשונה בה יביסו אוייב משותף, תתפתח תחרות סמויה בין השניים. משם המצב יסלים ליריבות מרה עד הקרב הסופי, שיגרום לשרשרת אורגזמות בקרב מעריצי הסדרות בכלל והמיתולוגיה היוונית בפרט. לתפקיד זינה הקשוחה והמפתה בנשים, אין מנוס אלא ללהק את הגברת אנג'לינה ג'ולי. מנגד היה יכול לעמוד בראד פיט, אך הוא כבר שרף את עצמו ב"טרויה", שם גילם את אכילס. דומיניק פורסל (“נמלטים”) שרירי ומוכשר מספיק כדי להחליפו.


    "אבירי האור הקסום" - קלאסיקת הילדים שתשבור קופות.

    המקור: יחד עם "הרובוטריקים" שכבר הפכו לבלוקבאסטר, סדרות נוספות ריתקו את ילדי ישראל אל המסך בשלהי שנות השמונים. לאחר מאבק בין מספר קבוצות אבירים בתחרות שארגן הקוסם האדיר כשף, נבחרו שתי קבוצות כדי לייצג את הטוב והרע. לכל אחד מחברי הקבוצה ניתנה היכולת לשנות צורה לחיה הולוגרפית ולוחמת, כנראה לשם שעשעו של הקוסם המשוגע.

    החידוש: מדובר סרט מושלם לילדים לפי הקוד ההוליוודי – אלימות בסיטונות, בלי טיפת דם אחת. את הרב-מג יגלם ג'ים קארי תחת שכבות איפור מזקינות. המכשף יזמן אבירים רבים למבחן צליחת המבוך, ממש כמו בפרק הראשון של הסדרה. על פי הכישורים והאופי אשר הפגין כל אביר, תוענק לו חיה בעלת יכולות מקבילות. בניגוד לסדרה, הרעים יקבלו בעלי חיים שימושיים יותר מלטאה או חיפושית. בגזרת הבמאי (ואולי זו אסוציאציה פרטית), סרט על אנשים שהופכים לחיות זוהרות באולטרא סגול, יכול לביים רק אדם אחד - טרי גיליאם. אם הוא עסוק, טרזם (“מעבר לכל חלום”) ישתדל כמיטב יכולתו..

     

    "רחוב ג'אמפ 21" ("21 Jump street") – סרט התיכון האולטימטיבי

    מקור: עם כל הכבוד ל"דגראסי" המיתולוגי או "פארקר לואיס" עתיר הסטייל, את עלילת הסדרה הזו אפשר לתרגם ביתר קלות לסרט קולנוע. סיפורם של שוטרים סמויים המתחזים לתלמידי תיכון כדי לחקור פרשיות שונות, הפכה את ג'וני דפ הצעיר לכוכב והציגה כמה שמות מפורסמים בהופעות אורח קטנות.

    חידוש: אל היחידה המשטרתית לטיפול בבעיות הקשורות לנוער, מצטרפים שני שוטרים בעלי מראה נערי. מבין שלל הכוכבים בעלי הבייבי-פייס, ילוהקו ג'סטין טימברלייק ואמנדה סיפריד לתפקידים הראשיים. המשימה הראשונה שלהם תהיה חשיפת את הדילר של בית הספר ולשם כך עליהם להתחזות לתלמידים מן השורה. הצרות מתחילות כאשר כל עול התיכון נוחת עליהם. החל משיעורי בית, דרך טיפוס בסולם החברתי וכלה בהידלקויות על קטינים וקטינות. כמובן שבהמשך יפול עליהם התיק האמיתי והכבד יותר, המתחיל בחשד לחפרפרת ביחידה. כלומר, תלמיד תיכון אשר הסתנן בכיוון ההפוך והפך לחלק מן המחלקה החשאית.

     

    ובשביל הבידור, הנה מספר סדרות שאסור שתעובדנה לקולנוע:
    "צעירים חסרי מנוח" - צמצום הסדרה בת אלפי הפרקים למספר שעות מוגבל עלול לגרום למעריצים להבין שהם רואים את אותם הדברים שוב ושוב, רק עם שחקנים אחרים (וזאת רק מפני שהקודמים מתו מזיקנה).
    "משמר המפרץ" כבר ניסו את זה. קראו לזה "סודות בים הכחול" ולמרות ג'סיקה אלבה ופול ווקר התוצאה הייתה קשה מאוד לצפייה.

    "משפחת קוסבי" / "אריזה משפחתית" - כריס רוק ישתלט על הפרוייקט ויגייס כל טאלנט שחור על הפלנטה ומחוצה לה, תוך כדי שהוא שוכח שהסרט צריך לעניין עוד אנשים מלבד העוסקים בעשייתו.

    "בנות גילמור" – דיאלוגים של עונה שלמה דחוסים לשעה וחצי = שבץ מוחי לכל ילדה וילד.

    "The Conan Obrian Movie" – יש דברים שפשוט לא עובדים בפורמט קולנועי, כפי שעומד להוכיח לנו "דרדרסים: הסרט" בקרוב מאוד.

    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/10/10 01:24:
      אבירי האור הקסום. לגמרי!!1!!
      זו אחת מסדרות הילדים הגאוניות, בעיקר בהתחשב בעובדה שהיא נוצרה ככלי פרסומי על מנת למכור אקשן פיגרז.

      אבל טרי גיליאס או טרסאם? לאאאאא.
      אם כבר אז ברור שהאחים וושאוסקי (!) או זאק סניידר..למרות שאם סניידר יביים לא תהיה טיפת הומור בסרט..וחבל.
      אולי אפילו גוז'ף קושינסקי (טרון) אחרי הנסיון האחרון שלו עם ניאונים...
        29/8/10 10:35:

      צטט: Loopy 2010-08-29 01:04:27

      נילס הולגרסון, המומינים ושאלתיאל קוואק!

      מה אתה אומר?

       

      אני אומר שיש קלאסיקות שאסור לגעת בהן חיוך

        29/8/10 01:04:
      נילס הולגרסון, המומינים ושאלתיאל קוואק!

      מה אתה אומר?
        26/8/10 12:52:

      דרלינג, אתה צעיר מדי בשביל להיות כזה קלאסיקן...

      אני מבינה שביקרת בסינמטק חולון.

      לא הייתי שם עוד (או שזו סתם הצטרפות מקרים שראית סרט של מלוויל)

      אני ממש סבלתי בסינקדוכה, אבל משהו בהתייחסות אליו באותה נשימה עם "אוז" סיקרן אותי.אין מה לעשות טעמנו שונה למדי:-)

      אנה פאריס- לא.אתה בוחר מתוקות מדי.לסיביל שפרד היה את הענין הנורדי הצונן הזה שעבד בשבילה:-)

       

      האמת שגם בסינמטק ירושלים היו איזה שלושה-ארבעה מלווילים החודש.

      על חיבתי לסינקדוכה בפרט וקאופמן בכלל כתבתי כבר פעמים רבות (אולי אפילו כאן בקפה).

      ואני בוחר מתוקות מדי לתפקיד סיביל שפרד כי חלק מהרעיון של הכתבה הזו היה לעשות רימייק לסדרות ישנות, עם טוויסט. הרי גם פול ראד הוא לא בדיוק ברוס וויליס חיוך

      מצד שני, אף פעם לא הייתי טוב בליהוק..

       

       

       

        25/8/10 11:59:
      שעשעת אותי בפוסט שלך

      לגבי מי הבוס ובלשים בלילה ממש אהבתי!!!
        24/8/10 19:17:

      צטט: אורון שמיר 2010-08-24 15:27:04

      צטט: Soul Sista 2010-08-23 22:59:06

      אחלה רעיון ואחלה פוסט. הרעיון הוא של העורכת שלי.
      עם רב הליהוקים מחדש אני מסכימה אבל עם ריס ווית'רספון כסיביל שפרד ממש ממש לא.
      אין לה ממש "קלאס".היא יותר מדי Girl next door.
      אם כבר, קריסטן דאנסט, בעיני. הבחורה הזו שכתבת פה היא אחת השחקניות ה...לא אהובות עליי. מעולם לא קרה שצפיתי בסרט איתה בלי רצון עז להעיף לה כאפה, סליחה על האלימות.
      נתפשר על אנה פאריס?

      אגב, לא הבנתי עד הסוף את המשפט לגבי הפיכת "אוז" ל"סינקדוכה, ניו יורק" של סרטי הכלא.זו פנטזיה שלך? זו דוגמא לפנטזיה חיובית? זה בכלל משפט של חבר שלי, בתגובה לזה שאמרתי לו שאני צריך לכתוב את הכתבה הזו. אהבתי אותו, אז הכנסתי אותו...
      אהבת את הסינקדוכה? זה הסרט הכי טוב שראיתי ב-2008 (תיקו עם "האביר האפל"). ממש ממש אהבתי אותו, הוא הפך את המוח שלי לפירה מהביל.

      לגבי נייט ריידר, בדיוק אמרתי את זה לפני כמה ימים.
      מה עם "האיש מאטלנטיס"? אחלה דבר, לא חשבתי עליו בשעתו. מוזמנת גם את לשחק בנדמה לי, זה לא שיש משהו אחר לראות בקולנוע (ולראייה, הסרט הכי טוב שראיתי בשבועיים האחרונים היה "צבא הצללים" של מלוויל...)

       

       

      דרלינג, אתה צעיר מדי בשביל להיות כזה קלאסיקן...

      אני מבינה שביקרת בסינמטק חולון.

      לא הייתי שם עוד (או שזו סתם הצטרפות מקרים שראית סרט של מלוויל)

      אני ממש סבלתי בסינקדוכה, אבל משהו בהתייחסות אליו באותה נשימה עם "אוז" סיקרן אותי.אין מה לעשות טעמנו שונה למדי:-)

      אנה פאריס- לא.אתה בוחר מתוקות מדי.לסיביל שפרד היה את הענין הנורדי הצונן הזה שעבד בשבילה:-)

       

       

        24/8/10 15:27:

      צטט: Soul Sista 2010-08-23 22:59:06

      אחלה רעיון ואחלה פוסט. הרעיון הוא של העורכת שלי.
      עם רב הליהוקים מחדש אני מסכימה אבל עם ריס ווית'רספון כסיביל שפרד ממש ממש לא.
      אין לה ממש "קלאס".היא יותר מדי Girl next door.
      אם כבר, קריסטן דאנסט, בעיני. הבחורה הזו שכתבת פה היא אחת השחקניות ה...לא אהובות עליי. מעולם לא קרה שצפיתי בסרט איתה בלי רצון עז להעיף לה כאפה, סליחה על האלימות.
      נתפשר על אנה פאריס?

      אגב, לא הבנתי עד הסוף את המשפט לגבי הפיכת "אוז" ל"סינקדוכה, ניו יורק" של סרטי הכלא.זו פנטזיה שלך? זו דוגמא לפנטזיה חיובית? זה בכלל משפט של חבר שלי, בתגובה לזה שאמרתי לו שאני צריך לכתוב את הכתבה הזו. אהבתי אותו, אז הכנסתי אותו...
      אהבת את הסינקדוכה? זה הסרט הכי טוב שראיתי ב-2008 (תיקו עם "האביר האפל"). ממש ממש אהבתי אותו, הוא הפך את המוח שלי לפירה מהביל.

      לגבי נייט ריידר, בדיוק אמרתי את זה לפני כמה ימים.
      מה עם "האיש מאטלנטיס"? אחלה דבר, לא חשבתי עליו בשעתו. מוזמנת גם את לשחק בנדמה לי, זה לא שיש משהו אחר לראות בקולנוע (ולראייה, הסרט הכי טוב שראיתי בשבועיים האחרונים היה "צבא הצללים" של מלוויל...)

       

        23/8/10 22:59:
      אחלה רעיון ואחלה פוסט.
      עם רב הליהוקים מחדש אני מסכימה אבל עם ריס ווית'רספון כסיביל שפרד ממש ממש לא.
      אין לה ממש "קלאס".היא יותר מדי Girl next door.
      אם כבר, קריסטן דאנסט, בעיני.

      אגב, לא הבנתי עד הסוף את המשפט לגבי הפיכת "אוז" ל"סינקדוכה, ניו יורק" של סרטי הכלא.זו פנטזיה שלך? זו דוגמא לפנטזיה חיובית?
      אהבת את הסינקדוכה?

      לגבי נייט ריידר, בדיוק אמרתי את זה לפני כמה ימים.
      מה עם "האיש מאטלנטיס"?

      פרופיל

      אורון שמיר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      כותרות עכבר סרטים