עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    Gifted

    הבלוג שלי מתעסק ודן בנושאים שסובבים ומעניינים אותי - אמנות ועיצוב על היבטיהם לחיוב או לשלילה, צרכנות אלטרנטיבית, תרבות, תרבות הרשת, צילום, ידע ומידע, ושאר ירקות....

    מקווה שתהנו - אשמח לשמוע תגובות.
    \"we all have been Gifted - we just need to be this way now!\"

    אם אתם מעוניינים לרכוש חלק מזמני וכישוריי או אולי אחד מצילומי אתם מוזמנים ליצור איתי giftedesign@gmail.com
    או להתקשר לסטודיו בשעות העבודה המקובלות 03-5185125 begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting
    קפה ראשון עליכם (וזמני שלי עלי...).

    פרופיל

    אמן סודי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "האסיר" מול "טעם החיים"

    4 תגובות   יום שבת, 14/8/10, 23:32

    "מותג האדם מן הבהמה ?"

     

    ''

    אני לא מספר - קטע מתוך האסיר

     

    לפני שנים רבות, כשהייתי ילד, הייתה איזה סידרה אחת שנהגתי לעיתים לצפות בה - "האסיר" שמה. יכול להיות שבגלל שהייתי ילד, יכול להיות שבגלל שהיא הקדימה את זמנה - בכל אופן אני לא ממש הבנתי מה הולך שם. 

     

    בקצרה - "הסדרה מתארת עיירת קיט לכאורה, המכונה "הכפר", שהיא למעשה בית כלא גדול בו מוחזקים אנשי ביון לשעבר ואישים אחרים שלהם מידע מודיעיני בעל ערך לראשי הכפר. בכפר אין לתושבים שמות אלא מספרים, כאשר ראש הכפר הוא "מספר 1" שזהותו אינה ידועה, וסגנו "מספר 2".

    הדמות הראשית בסדרה, הוא סוכן חשאי לשעבר של הממשל הבריטי, אשר לאחר התפטרותו נחטף אל הכפר, שם הוא מכונה "מספר 6". במהלך הסדרה מנסה מספר 2, עם סיוע מגורמים אחרים בכפר, לסחוט ממספר 6 את הסיבה בגללה התפטר, תוך שימוש בדרכים שונות ובכללן אמצעי חקירה פסיכולוגיים ופסיכואקטיביים. מספר 6 מתנגד בדרכים מתוחכמות לשוביו ולא נופל לתחבולות השונות המנסות לשבור את רוחו ולהוציא ממנו את המידע. בו בזמן הוא מנסה להערים על חוקריו, לגלות את זהותו של מספר 1 ומי עומד מאחוריו, ולמצוא דרכים להימלט." (מתוך ויקיפדיה).

    פה נעשה סוויץ' קטן ונבחר בזריזות את המושגים "מיתוג" ו"מתג". 

     

    מיתוג: ...תהליך אסטרטגי, מקיף, שיטתי, ארוך טווח, מתמשך ובר-קיימא, שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל, המצדיק גביית פרמיה משמעותית מעבר למוצר הגנרי, ולמותגים המתחרים, תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות ומחשבות במוחו של קהל המטרה, החודרות ללא הפרעה וללא מודעות נעזרת, מבעד ל"רעש" התקשורתי, המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה ולכימות ושתוצרתו - השאת רווחי הפירמה/המותג מעבר לתשואת הענף..." (מתוך "מיתוג מחדש" קבוצת אופק).

     

    כמה ההגדרות ל"מתג" הן: 

    1. סוג של מפסק חשמלי או מכאני 

    2. סוג של חיידק 

    3. יתד מתכת ברתמה המחובר לרסן הבהמה ונתון בתוך פיה (זאת בשביל לשלוט בה ולהוליך אותה - א.ס)

     

    במהלך הקיץ הזה נחשפתי לכפר שהתקיים לו בארץ, כפר קצת שונה שנועד למתג חברה מאוד גדולה ע"י "אסירים מרצון" שמאוד שמחו לבוא לכפר, לענוד צמיד זיהוי ולפרסם אוטומטית לכל חבריהם בפייסבוק תמורת טובות הנאה את החברה. עם עד לא מזמן חברות/עסקים היו מזמינות בלוגרים/עיתונאים כדי שיתרשמו מפעילותן/מוצריהן ויכתבו את דעתם הרי שהיום מסתבר שניתן קהל ו"לשבות" אותו כך שיפרסם אותך ויפיץ את משנתך אוטומטית - צריך רק להביא את ה"נשאים" (הגדרה שנייה למתג), להפעיל אותם (הגדרה 1 למתג), ולהוליך אותם כמו בהמות למען מטרתך - מיתוג, פרסום ושיווק (להלן הגדרה 3 למתג).

     

    ''

     

    - עכשיו אולי תוכלו להסביר לי האם מותג האדם מן הבהמה ? 

    - האם יכול להיות שלא הבנתי מה לא בסדר פה כי עודני ילד  (או שאולי הילדים הללו והוריהם כלל לא מבינים).

    - האם שימוש בשיווק "שיטת שותפים" בעזרת בני נוער תמורת חוויה של "טעם החיים" לכמה ימים ב"כפר" (מה שמעורר בי כמה אסוצאציות של הסרט "המופע של טרומן") זה בסדר ?

    - איך אתם מרגישים כאנשי קשר שלכם ברשתות חברתיות משווקים לכם דבר זה או אחר (או שגופים מסחריים אלו ואחרים שמשתמשים בהם בשביל לעשות זאת) ואיפה עובר הגבול במינון - סה"כ כולנו מוכרים את עצמינו במידה זאת או אחרת.

     

    פעם כשהייתי ילד היינו הולכים בקיץ למחנה במסגרת תנועת הנוער בה הייתי חבר - היינו עושים כל מיני פעילויות חברתיות, משחקים (ולפעמים גם צובעים ילדים בלילה עם ליפסטיק) - כנראה היום זה קצת השתנה או כמו שכותבת ארנה קזין בסיפרה "במרחק הליכה"במבנה השלטוני החדש הצרכן הוא הפרט, שעליו שומרים ואותו משרתים. מנסחים את צרכיו, מספקים לו אותם ומבטיחים לו את הזכות להשיגם. זו מעין דמוקרטיה חדשה, דמוקרטיה של צרכנים, והיא שונה באופן משמעותי מדמוקרטיה של אזרחים. אין בה מקום לעניים, לחסרי בית, לאנרכיסטים, למוזיקאי רחוב, למקבצי נדבות, לבעלי חנויות קטנות וסתורות, לבעלי-מלאכה, ליצרנים קטנים, לבטלנים או לאנשי רוח" (הוצאת בבל, 2004, עמ' 40 )." 

     

    אז עד לפעם הבאה תשמרו על עצמכם (כדי שלא להיות יותר מדי "אסירים") ,ותהנו מהחיים (ולא מהטעם שלהם).

    אני נוסע למדבר לכמה שבועות לחיות (ולא לעשות חיים כפי שחלק מהאנשים מכנים...) אבל זה, זה כבר סיפור ומיתוג אישי של איש אחר

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        14/10/11 21:50:

      צטט: yorampomer 2011-10-08 09:57:18

      כמה עצוב. אני רואה פה בעיקר את הכשלון של ההורים שלא מנעו מילדיהם לקחת חלק במסע פרסום זה.

      -----------------------------

      לצערינו חלק מההורים רואים בכך פתרון זול וטוב עבור ילדיהם שמישהו "מפעילים" ו"משעשע" אותם...

        8/10/11 09:57:
      כמה עצוב. אני רואה פה בעיקר את הכשלון של ההורים שלא מנעו מילדיהם לקחת חלק במסע פרסום זה.
        25/10/10 11:42:
      מממ- בברנינג מן מוכרים רק חוויה קרח וקפה ומלבד זה לא ניתן למכור - אין באסטות או דברים שכאלה
        16/8/10 14:03:
      תראה ילד, למבוגרים לא תמיד יש תשובות לכל השאלות. הרבה מבוגרים בעצמם אסירים של מותגים, ונוהרים אחרי העדר...
      לגבי "האסיר", זאת היכרות ראשונה שלי עם הסדרה הזאת. נעים מאוד. הקונספט שלו אכן הקדים את זמנו.
      בקשר לווילג' של הקולה, תראה, יש שם הרבה מאוד בקיני וחוטיני, כך שזה עושה רק טוב לקוקה קולה , סקס מוכר. וגם בברנינג-מן לא חסר סקס...