עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    זה כל כך פשוט

    0 תגובות   יום ראשון, 18/7/10, 19:00

    באחד משיטוטיי באינטרנט נתקלתי ברעיון של מישהו שמפתיע בפשטותו.

    כפי שכיכר דיזנגוף מדגימה לנו כנראה זו הבעיה בארץ, כי במקום מזרקה פשוטה צריך לשים עוגה מסתובבת עם אש במקום מוגבה.

     

    הרעיון הוא שחברות האוטובוסים (או חברה שתיבחר) יקצו אוטובוסים שיעמדו בשעות הבוקר וימתינו לנוסעי הרכבת המגיעים לתל אביב. האוטובוסים האלו יסעו ישירות למרכזי תעסוקה לסיטי של תל אביב לרמת החייל וכיו"ב. בערב יקרה הדבר ההפוך ומאותם מקומות ייצאו אוטובוסים לתחנת הרכבת.

     

    היתרון הוא בכך שמובטח לחברות האוטובוסים אוטובוס מלא. לנוסעים מובטחת נסיעה מהירה ושהאוטובוס יחכה לרכבת והם לא יפספסו את האוטובוס בשל איחור ברכבת או את הרכבת בשל איחור של האוטובוס.

     

    אלמנט שני הוא החזר הוצאות נסיעה. החזר הוצאות נסיעה הן חלק מהשכר ברוטו כלומר הן ממוסות.

    יוצא מכך שהעובד לא מקבל את ההחזר שמגיע לו מזה מקוזז לו מס הכנסה וביטוח לאומי.

    מדוע שלא יהיה מעמד הוצאות נסיעה כמעמד הפרשה לקרן פנסיה.

    הסיבה לכך שההוצאות ממוסות היא שמעבידים בעבר התחכמו ונתנו לעובדים תוספות כהוצאות נסיעה כך העובד קיבל תוספת נטו. השיטה הזו גרמה גם שבמספר מקומות היו הוצאות נסיעה גבוהות ולמעשה כאשר האדם יצא לפנסיה הוא יקבל על פי חישוב משכרו בניקוי הוצאות הנסיעה. כלורמכדי למנוע התחכמות של מעבידים ולמנוע מעובד לקבל פנסיה נמוכה חייבו את ההוצאות במס.

     

    כמו כל דבר במדינה זה המהלך העקום כי הוא למשעה גורם לכך שנסיעה בתחבורה ציבורית לא תשתלם לעובד כי הוא ממן אותה חלקית. מה קשה לקבוע תקרה שעד עליה הוצאות הנסיעה פטורות ממס. וכאן יש תקרה להחזר הוצאות נסיעה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין