כי ככה אני אמרתי!

אוכל על גלגלים – הקרוואן.

4 תגובות   יום שלישי, 29/6/10, 09:15

כן, בפעם הראשונה בחיים נסענו לטיול קרוואנים.

היעד- הרוקיז הקנדיים, מקלגרי ועד וונקובר.

הנוכחים - אני והבנזוג.

האוכל - אתגר.

וככה זה נגמר:

בעקרון הקרוואן שלנו היה מצויד בכל האפשרויות - כיריים של גז, כולל שלוש להבות בגדלים שונים וקולט אדים, מקרר שעובד כל הזמן ומתחלף בין גז לחשמל, מיקרוגל (שעובד רק על חשמל ולכן ניתן להפעלה רק כשמחוברים באתרי קרוואנים) ותנור אפיה (כנ"ל). (בתמונה המקרר מתחבא בתוך הארון בצד ימין).

המטבח שלנו..

כשמקבלים את הקרוואן, מקבלים גם מפה קטנה שמראה איפה הסופרמרקט הקרוב, להצטיידות ראשונית.

אז הלכנו לשם.

ואז גילינו כמה דברים מעניינים -

1. קשה למצוא אריזות קטנות. ישנם דברים שנאלצנו לקנות בכמות גדולה למרות שידענו שלא נאכל את הכל, פשוט כי לא היו כמויות קטנות.
    2. מצד שני, הלחם הפרוס בא בחתיכות ענק והוא מעולה. קנינו כמה חברות, בדרך כלל של דגנים מלאים והיה טוב מאד.
    3. ירקות זו בעיה. זה יקר. קנינו את המלפפונים בבודד, כשכל אחד ענק ומנויילן בזכות עצמו.
    4. מלפפון חמוץ - עוד בעיה. אין חלוקה ל"מלח" ו"חומץ". בסופרים שאנחנו היינו היו רק צנצנות זכוכית עם מלפפונים קטנים עם בליטות שכונו משהו כמו "מלפפון בסגנון כשר" או "בסגנון יהודי.". בפועל זו היתה כבישה בחומץ, קצת מתוקה. סוג אחד שקנינו, "בסגנון הודי" דווקא, היה לטעמי דוחה. בן הזוג אמר שזה נסבל. תיבול לא ברור.
    5. גבינות , כן, הכי "דל שומן" שמצאנו היה שלושים אחוז שומן. על חמישה אחוז או פחות לא שמעו. אין חיה כזו.
    6. למרות שהיה לנו תנור, לא השתמשנו בו כלל. במיקרוגל השתמשנו פעמיים בלבד, וגם זה היה כדי לחמם מאפי קינמון מהממים .
    7. תוצרי המטבח שלנו היו פסטה (עם רוטב קנוי מצנצנת, לא רע), טוסט צרפתי (ועל הסוכר יגיע הסבר נפרד), חביתות וסנדוויצים עם ריבה. מצד שני מה שניחם אותנו היה שאוטוטו מגיעים לאוניה מפוארת ושם יש שחיתות של אוכל (כמו בתמונות שצרפתי למטה).
    8. היו פעמים שחשקנו באוכל מ"בחוץ" וניצלנו את מסעדות היוקרה "KFC" , "פיצה האט" ו"מקדונלדס". לגבי האחרון - המחירים זולים יותר מהארץ. לא בהרבה אבל ברמה של כ10 שקלים פחות בממוצע לארוחה.
    9. לעיתים דגמנו את הטעם המקומי, להלן "הדיינר". מחירים סבירים מאד לארוחות שכללו למשל רוסטביף ענק יחד עם כדור פירה (עם חלב!!), ירקות מאודים (באותו יום זה היה שעועית ירוקה, אני לא אוהבת את זה, די תפל) , וסלט קולסלאו, יחד עם סלט ירקות בקערה נפרדת, ובעוד קערית יוקשייר פודינג (למה ללחמניה קוראים "פודינג" אלוהים יודע) עם חמאה. הכל ביחד במשהו כמו חמישים שקלים , לא  כולל שתיה. כמעט הרגתי את המלצר כשביקשתי לסלט "רוטב לייט". הבעת התימהון שלו היתה משעשעת מאד. אז עברתי לשאול "מה יש". בהמשך.
    10. באחת הפעמים שחנינו בוולמרט, תפס אותי קרייבינג מטורף לפיצה. זה היה יום ראשון, הכל היה סגור. ווולמרט למי שמכיר, יודע שתמיד ממוקם באזור מחוץ לעיר, לא קרוב למסעדות. ואז פתאום ראינו שלט "פיצה פלורידה". מבחוץ זה נראה סגור כמו שאר המקומות, אבל בפנים זה התגלה כבר ספורט ענק, עם מבחר פיצות נרחב. זה נגמר בפיצה זוגית במחיר ממוצע כמקובל אצלנו, תוך צפיה בקרב איגרוף נוטף דם. המלצריות היו קצת לחוצות ואחרי שאלה "עדינה" של "אני מקווה שנשאר לכם מקום לקינוח" שבעצם משמעותה "אתם מזמינים קינוח או שאתם סתם תופסים לי שולחן"?, החשבון הגיע עוד לפני שביקשנו. לפחות נרגע לי הקרייבינג.
    11. הפיצה הבאה שאכלנו היתה של טייק אווי של פיצה האט, אחרי יום ארוך של טיול רגלי, כשלא זכרתי שום דבר חוץ מאשר איפה ראיתי את השלט עם הלוגו. אז לקחנו פיצה (14 דולר אמריקאי לפיצה זוגית שהספיקה בדיוק), עם בצק עבה ועסיסי, וישבנו בגן ציבורי פורח.
    12. וכן, קנינו גם פאדג' קנדי, מכת סוכר ושוקולד לא זולה. לא קנינו את הסלמון שהופיע במליון צורות בכל מקום. בהמשך בשייט אכלנו סלמון ב12 צורות שונות לפחות.
    13. פאדג'פאדג'!!
    14. ועוד משהו שלמדתי - עוגיות "טריפל שוקולד" הן טעימות. "אוריאוז" נמאסות אחרי הקילוגרם השלישי.
    15. והטיפ הכי שימושי - בגלל הסעיף הראשון (ראה אריזות גדולות) - זה נראה לנו קצת מטופש לקנות קילו סוכר כשצריך אותו רק בשביל קפה אחד ביום, וקצת טוסט צרפתי, וזה נראה לנו עוד יותר מטופש לקנות קילו מלח כשצריך רק כמה גרגרים על החביתה. הפתרון שלנו, כשעצרנו במזללה לקנות נקניקיות, אימצנו לנו חופן מהשקיות הקטנות האלה של המלח והסוכר. כן, נכון, אנחנו לא אמריקאים מנומסים, טנק יו וורי מאץ'.

אה, כן, ובגלל שהנעילה של הארונות, הדלתות והמקרר בקרוואן חייבת להיות אגרסיבית, לקח לנו כמה ימים טובים להפסיק לטרוק דלתות....