הוא מבשל לי

רק בשר או רק יקר

0 תגובות   יום שבת, 26/6/10, 14:12

השבוע קראו לבובון למילואים ומה לעשות, הוא הלך. מוזר לי תמיד כיצד יכול להפוך בובון ביום אחד מתל אביבי נהנתן, שוחר שלום ושלווה, מאהב ורומנטי לחייל מיוזע ששותה קפה שחור מעשן בשרשרת רץ על גבלאות, מפוצץ ביניינים ומרסס מטרות בתת מקלע. מוזר, אבל מה לעשות, מציאותי. בימים אלו שבובון לא נמצאה גם בי חלה טרנפורמציה. ברגע שבובון עולה על מדים ועוזב את הבית לימים עד שבועות מבובונית הקטנה יוצאת המפלצת התל אביבית. בימים חשוכי חבר שכאלו אני מרימה טלפון לכל חברותי ופוצחת בסיצנת אין סקס והיסיטי. שופינג בצהריים ופבאים בערב, חגיגות של סרטי בנות, שיחות לתוך הלילה בבתי קפה וכל מה שבנות עושות כשאין נוכחות גברית באיזור. זה בדיוק הזמן לפגוש את כל החברות שלא יוצא לראות בימים כסדרם, את ההיא מהצבא שגרה בירמיהו, זאת מהלימודים מנורדאו, בקיצור החברות הסודיות שלי, כמו שבובון מכנה אותן.

יום חזרתו של בובון מן הקרב הוא יום חגיגי לא פחות. אני תמיד מוצאת את עצמי מתרגשת לקראת אהוב כמו ילדה קטנה. את כול אותו היום אני מפנה להכנות לקראת הפגישה: מנקה את הבית, מפנקת את המיטה במצעים חדשים וריחניים, מורידה שערות מהרגליים ומחליפה את בגדי הבית הרגילים שלי- גופייה ובוקסר של בובון במשהו שיותר ראוי לפגישת אוהבים. לבובון ולי יש מסורת קבועה ללכת למסעדה ביום שהוא חוזר. הפעם החלטנו שהמקום הראוי ביותר לחגיגה היא מסעדת "רק בשר". עבור בובון שלא אכל דבר מלבד טונה ובוטנים במשך שבוע מקום שמכנה עצמו רק בשר נשמע כמו הבטחה. חוץ מזה המיקום של המסעדה היה אידיאלי עבורנו ברחוב סלמה, 5 דקות הליכה מדירת הבובונים. כך בובון חזר לו בחמש בצהריים ובשש כבר היינו ישובים בשולחן המסעדה.

המקום מעוצב כמו מרתף יין אפל וממוקם בתוך מבנה עתיק ביפו (כך לפחות ניראה לי) המעבר מאור יום שבחוץ למסעדה החשוכה הותירה אותנו עיוורים לכמה רגעים ונאלצנו להסתמך על המארחת שתוביל אותנו לשלוחננו. לאחר שחזרה אלינו הראיה הלכנו מייד למקרר הבשרים לבחור לנו את הארוחה. הזמנו 4 צלעות טלה, 200 גרם אנטריקטות ו-200 גרם שיייטל בתור התחלה. כשנשאלו מה למנה ראשונה ענינו בובון ואני יחדיו- רק בשר. התכוננו לארוחת קניבורים מושלמת ובמקום שחורט על דיגלו רק בשר- לא התכוונו לבדוק בכלל שום דבר אחר מהתפריט. את זמן ההמתנה לאוכל העברנו בשתית יין ללא הגבלה בעלות של 15 ש"ח לאדם. אחרי כחצי שעת המתנה הגיעה הבשרים על קרש עץ חביב וממתינים רק לנו שנטרוף אותם. הצלעות היו עסיסיות וטעימות האנטריקות ושייטל לעומת זאת היו מיובשים וחסרי חיים. בובון מתוך רעב בלתי נשלט אכל את הסטייק, את השייטלים כבר התעקשתי להחליף והמרנו אותם בסינטה שהצליחה לפצות, אבל גם לא הייתה מדהימה. לצד המנות הגיעו תפוחי אדמה אפויים ומשועממים שלא הוסיפו חן לאוכל. מאוכזבים מהסיבוב הראשון החלטנו לפרוש בשיא ולהזמין חשבון. הופתענו מהסכום הלא מבוטל של 289 שקלים. חברים שהמליצו לנו על המקום אמרו שיש באופן קבוע 30% הנחה על כל התפריט ושזה בדיוק המקום לזלול ובזול. כששאלנו את המלצר הוא אישר שכך פעם הייה אך לא עוד וכי היום הכל במחיר מלא. היום כשכל הבשרים מתומחרים בין 300- 450 שקל לקילו היציאה למסעדה הופכת ללא משתלמת ולא מהנה במיוחד. אני מסכימה לשלם במחיר המנה על חומרי הגלם המשובחים, על העיצוב, המיקום, השירות ושכל מה שחויית המסעדה כוללת. אך שכל אלו בינוניים מינוס אני לא מבינה למה המחיר כל כך יקר. בעודי מהרהרת על כל אלו הגיח המלצר והחליף את החשבון הנוכחי בחשבון חדש הנושא את הסכום 205 ש"ח. לא ברור מה מקור השינוי וגם לא קיבלנו הסבר. אני מניחה שהעובדה שסיפרנו למלצר שאנו כותבים בלוג אוכל ופוסט על המסעדה הייתה קשורה בכך.

יצאנו לא שבעים ולא מרוצים ובתחושה שכך אי אפשר לחזור הביתה. ברגע של ספונטניות החלטנו שצריך לתקן את החוויה. מלווים בחבר נוסף, שמנו פעמינו לקנח בבנוצקה הגרוזינית שברחוב לילנבלום. התישבנו על הבר בקומה השנייה החבר (גיא) הזמין קבבוני טלה ואני ובובון חלקנו עלי גפן ממלואים (33 ש"ח) וחינקאלי בשר (49 ש"ח). עלי הגפן הייו בשרניים וטעימים והחנקיאלי בדיוק כמו שחלמתי. מבחן החניקאלי (כפי שאמר קרוב משפחה- רחוק מחבל הקווקז) הוא שבביס הראשון היד שמחזיקה את החינקלאי צריכה להתכסות במיצי הכבש של הכיסון העסיסי. הבצקון השמימי עמד במבחן. מלבד האוכל הטעים האוירה התוססת הייתה שינוי מרענן לאפלוליות של רק בשר. הברמן שראה כי הגענו עייפים מייד פינק בצייסרים על חשבון המקום. אכלנו שתינו, נהנהו ויצאו הביתה שיכורים ומרוצים.

לסיכום מה שקובע זה לא הכסף אלא התמורה ובעוד שב"רק בשר" קיבלנו תחושה של רק יקר, ננוצקה לחלוטין סיפקה את הסחורה.