my food blog

מי לא אוהב אוכל?

אז מה יותר טעים, חומוס ירושלמי או חומוס עכואי?

8 תגובות   יום רביעי, 14/4/10, 15:39

בפסח האחרון טיילנו לנו ברחבי הארץ, וביקרנו ב-2 חומוסיות בעיר העתיקה בירושלים, ובעיר העתיקה בעכו. הראשונה מפורסמת מאד, השניה גם מפורסמת, אבל חוסה בצילו של חומוס סעיד.

חומוס לינה: הרובע הנוצרי, העיר העתיקה, ירושלים

משום מה לא עקבתי טוב אחרי הוראות ההליכה, והגענו לאיזה מנזר פרנציסקאני במקום לחומוסיה האגדית. אז עשינו אחורה פנה, פתחנו את גוגל מפס ואת ה-GPS והלכנו בסמטאות העיר העתיקה.

חומוס לינה נמצא בתוך הרובע הנוצרי, באמצע דרך הייסורים, ויה דולורוזה, בה ישו צעד לפני איזה 2000 שנה. מעניין אם גם אז הוא עצר לחומוס באמצע הדרך ;-)

מסחבה לינה חומוס פול לינה

התיישבנו, הזמנו מסבחה (14 שח), חומוס פול (14 שח) וסלט ירקות קטן (9 שח). בתוספת 3 שקלים על בקבוק מים, יצאנו עם 40 שח בלבד. כלום בשביל כמויות האוכל שאכלנו.

החומוס עצמו לא היה כזה מלהיב כמו שחשבנו. אני מאשימה את ההייפ של המקום, כי החומוס עצמו טעים ועדין מאד, אבל כנראה אני מעדיפה את החומוס שלי מתובל יתר וחזק בשום. כדאי לציין שהמנות טובעות בשמן זית, איכותי אמנם, אבל עדיין המון שמן.

בפעם הבאה שנטייל בעיר העתיקה נחפש חומוסיה אחרת, חומוסיות לא חסרות שם.

חומוס שמסייה, שוק העיר העתיקה, עכו

לעכו הגענו ביום שבת, כשאנחנו יודעים מראש שחומוס סעיד סגור ונצטרך למצוא תחליף אחר. לצד כל אלו שהמליצו על סעיד, קיבלנו גם הרבה המלצות פשוט להכנס סתם לחומוסיה בשוק, כי כולן פחות או יותר אותו דבר. אז נכנסו. בדיעבד מסתבר שחומוס שמסייה הקטן שנמצא במרכז השוק הוא מומלץ מפה לשנת 2010. סחתן עליהם.

לקחנו משאושה (17 שח), חומוס גרגירים (17) ומנה פלאפל (15 שח) ויצאנו בנזק קצת יותר גדול מבירושלים, אבל נהננו יותר.

משאושה חומוס שמסייה חומוס גרגירים שמסייה

החומוס העכואי ערב לחיכינו. התבלינים, הגרגירים והשום, הו השום. כמה שיותר שום יותר טוב! ניהלנו ויכוח בינינו מה טעים יותר, המסבחה או החומוס, ונראה שאין מנצחים וצריך פשוט להזמין את שניהם כדי להנות לגמרי.

אז בפעם הבאה שאתם בעכו ואומרים לכם ללכת לסעיד, תדעו שיש גם אופציות אחרות וטעימות לא פחות.

נ"ב – שתי החומוסיות צלחו את מבחן "היום שאחרי" :-)

דרג את התוכן:

תגובות (8)

נא להתחבר כדי להגיב

התחברות או הרשמה

סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

/null/text_64k_1#

RSS
        25/4/10 22:25:

צטט: תמיר 8 2010-04-24 20:05:00

בחומוס אין שום.קצת מוזר איפה מצאת הרבה שום בחומוס.

היי תמיר, במשוואשה יש שום, והרבה.
        24/4/10 20:05:
        18/4/10 17:28:

כבודו של חומוס לינא אכן במקומו מונח.

במחשבה נוספת כנראה בגלל שהחומוס העכואי מצא חן בעייני יותר, סר קצת חינו של החומוס הירושלמי.

17/4/10 22:52:

אי אפשר שלא להגיב, כש"חומוס לינה" צף ועולה . לידתו של החומוס, נדמה שהיתה אצל "לינה, - החומוס הטוב יותר!!!!!! בזכות המקום, בזכות האותנטיות, בזכות הזמן , ובעיקר בזכות היותו חומוס מופלא בטעמו, שאפשר לאכול ממנו עוד ועוד - גם בלי פיתה!!!!!!!!!!

זהו אחד המקומות הכייפים בעיר העתיקה שמפגיש את כולם ללא כל קשר לדת, פוליטיקה ושאר מלחמות חסרות טעם - ולמול הטפלות של אלה - עולה טעמו של החומוס - ומנצח.

17/4/10 22:31:

עכו...בהחלט עכו.

חומוס פול אבו-עיסא.

אבל אם יש זמן ורצון...אז גם בחיפה, אבו מרון

17/4/10 10:01:

מוזמנים לחומוס

כך עושים חומוס

16/4/10 18:36:

קצת מצחיק לקרוא "הייפ" למוניטין בן עשרות השנים של לינא, אולי החומוסיה הידועה ביותר בפלסטין רבתי (: אבל מעליש. בין כה וכה התמלא שם כל כך ביאהוד גוש-דניים וילדיהם הצורחים שכבר עדיף (לפחות בשבת) לוותר על החומוס הנפלא והחמצמץ שלהם וללכת לאחת החומוסיות האחרות בעיר העתיקה שעדיין לא נכבשו בידי הצלבנים.

אבל חומוס ערבי, מאדאם, מגישים עם הרבה שמן זית. תמיד ובכל המקרים. אם הלכת לחומוסיה מקצועית ולא "הטביעו" לך את המנה בשמן, סימן ששמו לב שאת לא מבינה - וחסכו עלייך קצת, כי השמן הוא החלק היקר ביותר במנה.