עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    באינטרפרטציה אישית

    ארכיון

    תגובות (7)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      13/4/10 17:05:

    שיר שהופך ללהיט הוא שיר שהפכו אותו לכזה

    רוב שירי הפופ והרוק הם בנוים על אותם מהלכים מוסיקלים וכן אותם תכנים

    והאוזן שלנו התרגלה להם ולמעשה כל שיר שינוגן מספר פעמים יוכל להפוך ללהיט

     

    יש אתר  שמנתח שירים לפי פרמטרים שהוכחו בעבר של שירים שהפכו להיטים

    ניתן להעלות שיר ותוך כמה דקות של ניתוח השיר תקבלו תוצאה האים יש לכם להיט

     

      8/4/10 20:29:

    צטט: משה צ'יטיאת 2010-04-08 20:24:37

    צטט: t.k.y 2010-04-08 20:03:33

    צטט: משה צ'יטיאת 2010-04-08 18:48:57

    כמובן שכתבתי את דעתי ורבים יגידו שזו שאלה פילוסופית בכלל, לגבי הטקסט- לא מן הנמנע שהוא יפנה למכנה משותף גדול וגם יהיה מקורי ומשובח ואם הוא מכיל את שני הגורמים יחד מה טוב .

     

    לגבי ההפקה המוסיקלית - היו ויהיו להיטים שינוגנו בגיטרה או בפסנתר בלבד.  לגבי התקופה - התייחסתי לזה בפוסט.

    יח"צ זה חלק קובע מאוד לצערי , מטרת הפוסט היא המשפט המסכם שלא ניתן לאדם כלשהו לקבוע מהו להיט ומה לא על פי הפרמטרים שהוא מתייחס אליהם בשיר,  תחנות הרדיו והמדיה כופות עלינו את טעמם האישי ומשפיעות עלינו במקום שאנו נשפיע עליהם .

     

     

     

     

     

     בוודאי שהכל זה עניין של דעה. ואם נרחיב לתחום הפילוסופיה לא נסיים לעולם :)

     

    הקסם של גיטרה או פסנתר לבד הוא משהו שהרבה פעמים עובד יותר טוב מאשר שיר מופק, מקומפרס ומפומפם. אין הרבה כלי נגינה שיכולים בעצם נוכחותם הבלעדית לעשות את מה שהכלים הנ"ל עושים.

     

    למלזנו כיום אנשים לא תלויים רק ברדיו המסחרי והמדיום המדהים הזה שנקרא אינטרנט מאפשר חשיפה רבה יותר למוזיקה רבה יותר מאשר בעבר. היו מספר תקדימים של להקות שצמחו מחוץ לרדיו והרדיו אימץ אותן על אף שלא רצה (היהודים היא דוגמא מאוד בולטת בנוף המוזיקה הישראלית). 

     

    כל המאפיינים של "מה הופך שיר ללהיט" לדעתי פונים במידה רבה למקבלי ההחלטות ולא לקהל הפשוט.

     

    הדוגמאות להצלחות מהסוג של היהודים לצערי מעטות מאוד , באינטרנט ישנם המון כשרונות שלא יגיעו למדיות שקובעות ששיר הוא להיט ולכן אני אישית מבלה את רוב זמני המוסיקלי באינטרנט , רוב השירים שאני אוהב לא הושמעו מעולם ברדיו, גם מתוך אלבומים מצליחים ביותר.

     

    בד"כ מאלבומים מצליחים יוצאים עד ארבעה סינגלים, ששם הלהקה או הזמר הפנו את מירב תשומת הלב לפניה לקהל. בין הסינגלים הללו מסתתר (או שבתרבות הסינגלים שאופפת את העולם היום אני יכול להגיד הסתתר) בהרבה מקרים קונספט של יצירה שהיאלא שיר אחד או שניים אלא מכלול שרק כאשר מאזינים לו, מובנת גודלה של יצירה זו או אחרת.

     

     

      8/4/10 20:24:

    צטט: t.k.y 2010-04-08 20:03:33

    צטט: משה צ'יטיאת 2010-04-08 18:48:57

    כמובן שכתבתי את דעתי ורבים יגידו שזו שאלה פילוסופית בכלל, לגבי הטקסט- לא מן הנמנע שהוא יפנה למכנה משותף גדול וגם יהיה מקורי ומשובח ואם הוא מכיל את שני הגורמים יחד מה טוב .

     

    לגבי ההפקה המוסיקלית - היו ויהיו להיטים שינוגנו בגיטרה או בפסנתר בלבד.  לגבי התקופה - התייחסתי לזה בפוסט.

    יח"צ זה חלק קובע מאוד לצערי , מטרת הפוסט היא המשפט המסכם שלא ניתן לאדם כלשהו לקבוע מהו להיט ומה לא על פי הפרמטרים שהוא מתייחס אליהם בשיר,  תחנות הרדיו והמדיה כופות עלינו את טעמם האישי ומשפיעות עלינו במקום שאנו נשפיע עליהם .

     

     

     

     

     

     בוודאי שהכל זה עניין של דעה. ואם נרחיב לתחום הפילוסופיה לא נסיים לעולם :)

     

    הקסם של גיטרה או פסנתר לבד הוא משהו שהרבה פעמים עובד יותר טוב מאשר שיר מופק, מקומפרס ומפומפם. אין הרבה כלי נגינה שיכולים בעצם נוכחותם הבלעדית לעשות את מה שהכלים הנ"ל עושים.

     

    למלזנו כיום אנשים לא תלויים רק ברדיו המסחרי והמדיום המדהים הזה שנקרא אינטרנט מאפשר חשיפה רבה יותר למוזיקה רבה יותר מאשר בעבר. היו מספר תקדימים של להקות שצמחו מחוץ לרדיו והרדיו אימץ אותן על אף שלא רצה (היהודים היא דוגמא מאוד בולטת בנוף המוזיקה הישראלית). 

     

    כל המאפיינים של "מה הופך שיר ללהיט" לדעתי פונים במידה רבה למקבלי ההחלטות ולא לקהל הפשוט.

     

    הדוגמאות להצלחות מהסוג של היהודים לצערי מעטות מאוד , באינטרנט ישנם המון כשרונות שלא יגיעו למדיות שקובעות ששיר הוא להיט ולכן אני אישית מבלה את רוב זמני המוסיקלי באינטרנט , רוב השירים שאני אוהב לא הושמעו מעולם ברדיו, גם מתוך אלבומים מצליחים ביותר.

      8/4/10 20:03:

    צטט: משה צ'יטיאת 2010-04-08 18:48:57

    כמובן שכתבתי את דעתי ורבים יגידו שזו שאלה פילוסופית בכלל, לגבי הטקסט- לא מן הנמנע שהוא יפנה למכנה משותף גדול וגם יהיה מקורי ומשובח ואם הוא מכיל את שני הגורמים יחד מה טוב .

     

    לגבי ההפקה המוסיקלית - היו ויהיו להיטים שינוגנו בגיטרה או בפסנתר בלבד.  לגבי התקופה - התייחסתי לזה בפוסט.

    יח"צ זה חלק קובע מאוד לצערי , מטרת הפוסט היא המשפט המסכם שלא ניתן לאדם כלשהו לקבוע מהו להיט ומה לא על פי הפרמטרים שהוא מתייחס אליהם בשיר,  תחנות הרדיו והמדיה כופות עלינו את טעמם האישי ומשפיעות עלינו במקום שאנו נשפיע עליהם .

     

     

     

     

     

     בוודאי שהכל זה עניין של דעה. ואם נרחיב לתחום הפילוסופיה לא נסיים לעולם :)

     

    הקסם של גיטרה או פסנתר לבד הוא משהו שהרבה פעמים עובד יותר טוב מאשר שיר מופק, מקומפרס ומפומפם. אין הרבה כלי נגינה שיכולים בעצם נוכחותם הבלעדית לעשות את מה שהכלים הנ"ל עושים.

     

    למלזנו כיום אנשים לא תלויים רק ברדיו המסחרי והמדיום המדהים הזה שנקרא אינטרנט מאפשר חשיפה רבה יותר למוזיקה רבה יותר מאשר בעבר. היו מספר תקדימים של להקות שצמחו מחוץ לרדיו והרדיו אימץ אותן על אף שלא רצה (היהודים היא דוגמא מאוד בולטת בנוף המוזיקה הישראלית). 

     

    כל המאפיינים של "מה הופך שיר ללהיט" לדעתי פונים במידה רבה למקבלי ההחלטות ולא לקהל הפשוט.

      8/4/10 18:48:

    כמובן שכתבתי את דעתי ורבים יגידו שזו שאלה פילוסופית בכלל, לגבי הטקסט- לא מן הנמנע שהוא יפנה למכנה משותף גדול וגם יהיה מקורי ומשובח ואם הוא מכיל את שני הגורמים יחד מה טוב .

     

    לגבי ההפקה המוסיקלית - היו ויהיו להיטים שינוגנו בגיטרה או בפסנתר בלבד.  לגבי התקופה - התייחסתי לזה בפוסט.

    יח"צ זה חלק קובע מאוד לצערי , מטרת הפוסט היא המשפט המסכם שלא ניתן לאדם כלשהו לקבוע מהו להיט ומה לא על פי הפרמטרים שהוא מתייחס אליהם בשיר,  תחנות הרדיו והמדיה כופות עלינו את טעמם האישי ומשפיעות עלינו במקום שאנו נשפיע עליהם .

     

     

    צטט: t.k.y 2010-04-08 18:02:39

    לא מסכים איתך במאת האחוזים.

     

    היסטורית מוכח שטקסט לא חייב להיות בהכרח טוב בשביל שהוא יהיה להיט. כיום, בשביל ששיר יהיה להיט, הטקסט צריך לפנות למכנה משותף כמה שיותר גדול. בד"כ זה יפגע באיכות הטקסט ובאופן העברת המסר. 

     

    לדעתי שני הדברים החשובים ביותר להפיכת שיר ללהיט הם הפקה מוזיקלית נכונה (התאמה של ההפקה לזמר/ת, הבנה של הסאונד שמתאים ביותר ביחס לזמן בו יוצא השיר וכו') ויותר מהכל יח"צ טובים.

     

     

      8/4/10 18:02:

    לא מסכים איתך במאת האחוזים.

     

    היסטורית מוכח שטקסט לא חייב להיות בהכרח טוב בשביל שהוא יהיה להיט. כיום, בשביל ששיר יהיה להיט, הטקסט צריך לפנות למכנה משותף כמה שיותר גדול. בד"כ זה יפגע באיכות הטקסט ובאופן העברת המסר. 

     

    לדעתי שני הדברים החשובים ביותר להפיכת שיר ללהיט הם הפקה מוזיקלית נכונה (התאמה של ההפקה לזמר/ת, הבנה של הסאונד שמתאים ביותר ביחס לזמן בו יוצא השיר וכו') ויותר מהכל יח"צ טובים.

    0

    מה באמת הופך שיר ללהיט

    7 תגובות   יום שלישי, 6/4/10, 00:06


    חשבתם פעם מהו סוד ההצלחה של שיר? מה גורם לו להיות הלהיט הבא בין כל השירים שמנסים להתבלט על פני השאר? האם יש לזה תשובה חד משמעית? נוסחה שאף אחד לא פיצח או אולי זה רק עניין של מזל? אם היינו יודעים את התשובה בוודאי שכל שיר חדש שהיה נולד היה הופך ללהיט וכל זמר היה אהוב. הבעיה הגדולה בכתיבת שירים היא הרצון להגיע לכמה שיותר אוזניים ולהתחבב על כולן.שיר הופך ללהיט לפעמים רק בגלל הבאתו למודעות הציבורית ע"י עורך ברדיו או בכל מדיה אחרת , הכפיה שנוצרת גורמת לנו, בין אם נרצה ובין אם לא, להכיר את השיר או את הזמר המושמע ולקבוע אם אהבנו או לא .    

                                                                                                                        

    חשוב לציין שלא כל להיט הוא שיר טוב ולא כל שיר טוב הופך בסופו של דבר לשיר שנשאר איתנו לעד. מעטים הם השירים שמצליחים לשרוד מספר רב של שנים , אלה שירים שבדרך כלל הביאו עימם אמירה חדשה , מוסיקה הנחשבת לעילוי ושילוב נכון בין מנגינה למילים. על פי דעתי האישית ישנם מספר פרמטרים שבונים את השיר אשר גורמים לו לבלוט על פני השאר-

     

     העבר - לזמר ששיריו הושמעו בעבר הרבה יותר קל להוציא לאור שיר חדש שיהפוך אולי בקרוב ללהיט. 

    מילים – אז אין מילים שלא נאמרו וככל שהשנים עוברות השפה נהיית, לצערנו, פשוטה יותר ואין צורך בניתוח יסודי של שיר כדי להבין למה התכוון המשורר. הלהיט הוא שיר שמחדש משהו, שיוצר שילוב מילים שעדיין לא נשמע.בדיוק כמו שבדיחה טובה שלא תצחק ממנה כמו בפעם הראשונה כך מילים שכבר שמענו לא יגרמו לעודף התלהבות. המקוריות המילולית תעשה חלק גדול מהעבודה ותקפיץ את השיר לדרגה אחת מעל האחרים , לפעמים מילים זולות אפילו אך עם חריזה מעניינת או צליל חביב מספיקות. 

    מנגינה – המנגינה יכולה להיות הכי מסובכת בעולם , מורכבת מסולמות רבים , מעברים וצלילים מפתיעים – זה בעצם ההבדל בין שיר טוב ללהיט , לא כל שיר שהושקעה בו מחשבה מרובה הופך מיד ללהיט, לפעמים השיר המורכב מבחינה מוסיקלית הוא סיכון שהאמן לוקח על עצמו , זוהי מלחמת האיכות בהצלחה . שיר איכותי שמצליח להתברג בין הלהיטים בדר"כ יהפוך לאבן דרך ויישאר בתודעה לתקופה ממושכת (כדוגמת: "עטור מצחך" , "ילדותי השניה" , "סימפטיה" ועוד רבים וטובים..) .

    התקופה – כל מוסיקה משתייכת לתקופה מסויימת, כשסגנון מסויים שולט בתקופה כלשהי הוא יוליד להיטים שיתאימו לתקופה .אמנים רבים יכולים להיות מושפעים  מסגנונות אלה והדבר יכול לגרום להם לאבד את אישיותם המוסיקלית לטובת רצון לבלוט ולהיות מקובל יחסית לתקופה העכשיווית. (מתי כספי שר במרוקאית? , שלמה ארצי משלב ראפ?) 

     

     

    כותבי השירים אינם יכולים לנבא את הצלחתו של שיר , ישנם עוד פרמטרים רבים שקובעים אם השיר יהפוך ללהיט ועם שלם יאלץ לשמוע אותו בתקופה הקרובה בכל תחנות הרדיו. להיטים פוטנציאלים רבים חבויים באלבומים שנמצאים על מדפינו , חשוב שנדע לקבוע לעצמנו את הבחירות האישיות על פי הנתונים שכל אחד מאיתנו מגדיר לעצמו ולא ניתן לאדם אחר לקבוע מהו להיט ואיזה שיר לדעתו אינו ראוי לכך.

     

     

     

    מי אמר שאיכות לא יכולה להפוך ללהיט :http://www.youtube.com/watch?v=-ou-AV0LdRI  

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      משה צ'יטיאת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין