עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    אדום של גד

    אני כותב על טיולים, ספורט, סיורים בארץ וקולנוע ואוכל.מצלם הרבה טבע,חיות,אתרים בארץ.מקווה שתהנו .

    ארכיון

    פרופיל

    אילן גד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    0

    טיול למגידו ורמת הנדיב,

    12 תגובות   יום שישי , 19/3/10, 20:22


    המשך פירוט המסלול של הטיול לאיזור העמקים, בפוסט השלישי אני אתאר את הטיול לתל-מגידו, ובנוסף ט"ב (1) לרמת הנדיב.

    רמת הנדיב ותל מגידו

    רמת הנדיב


    בנסיעה ממרכז הארץ (ת"א) עצרנו אלי ואני לחניית ביניים ברמת הנדיב, לחלוק כבוד לאיש שבזכותו לעניות דעתי יש לנו מדינה.


    הגעה:
    רמת הנדיב נמצאת בין זיכרון יעקב לבנימינה ,על כביש 652.
    שעות הביקור:
    ימים א-ה 8-16
    יום ו 8-14
    יום שבת 8-16
    אגב מערת הקבר סגורה ביום שבת למבקרים, הכניסה בחינם.
    על משפחת רוטשילד מסופר שהיא עלתה לגדולה, לאחר שזכתה לשם טוב, לאחר שנסיך אוסטרי שהיה במנוסה עקב בעיות פוליטיות הפקיד אצל אבי המשפחה את ממונו,וכשחזר שנים מספר זכה לקבל את הכסף עד הפרוטה האחרונה.
    מהמשפחה הנדיבה צמח הנדיב אדמונד ג'ימס דה רוטשילד, אשר היה למעשה התומך העיקרי של הישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת העליה הראשונה, תוך רכישת אדמות,תוך מתן חסות למושבות הצעירות והחלשות, הוא השקיע כחמישה מליון לירות סטרלינג (הון עתק דאז), גאל כ 500000 דונם אדמה, ותרם להקמת כ 30 ישובים בארץ.
    מיד שמגיעים לשער לאחר חנייה במקום, יש מפה שמסבירה את מסלול ההליכה המעגלי.
    מומלץ לגשת קודם למרכז המבקרים ולצפות בסרט על פועלו של הברון.
    ההליכה בין הגנים והצמחים והנופים, מערת הקבר, מאוד מעניינת ויפה, מומלץ מאוד.

    תל מגידו
    הגעה:
    אל תל-מגידו ניתן להגיע דרך כביש 66 בין יוקנעם לצומת מגידו.

    המחירים:

    בוגר 25 ש"ח

    נוער 13 ש"ח

    המחירים לקבוצות נמוכים במעט.
    מגידו מתוארת ע"י כל חוזי השחורות כמקום קרב אחרית הימים "קרב ארמגדון".
    במגידו נמצאו עד היום כ 20 שכבות של ישוב מתקופות שונות, החל משנת 4500 לפני הספירה עיר בצורה אדירה,שילטון מצרי, כיבוש עברי, דרך מבנים מתקופת שלמה מלך הממלכה היהודית המאוחדת האחרונה ואחאב מלך ישראל, עד לתקופתנו.
    אגב במגידו נמצאו ממצאים מתקופתו של המלך שלמה, בארץ לא נמצאו עד היום ממצאים ארכיאולוגים שיעידו על קיומו של המלך דוד שכיבוש העברי הראשון של העיר מיוחס אליו .
    ניתן לצפות עם הכניסה בסירטון קליל על האתר בחנות שבכניסה, משם מתחילים בטיפוס על התל, עוברים דרך שער העיר שנבנה באופן שיקשה על האויב לפרוץ לעיר הבצורה, דרך אורוות שפזורות לאורך כל העיר, עוברים במקום איחסון של תבואה,תצפית על עמק יזראל ,הרי נצרת, והגלבוע, ולסיום מעבר במפעל הבאת המים לעיר שכולל יותר מ170 מדרגות.ומשם יציאה דרך שער למחוץ לגן הלאומי.
    הביקור מומלץ ביותר.


    (1) ט"ב= טיול בדרך אל, טיול משני שנערך בדרך ליעד המרכזי.

    קישורים לשאר חלקי הטיול:

    חלק א http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1492337

    חלק בhttp://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1503955

    חלק ג http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1512545

    חלק ד http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1516981

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (12)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/12/10 20:43:

      צטט: tal_riv 2010-10-30 16:50:48

      איש כיום אינו שולל את קיומו של בית דוד וממלכת יהודה, אם כי יש המפקפקים בקיומו של דוד כדמות היסטורית.
      הטענה העיקרית של האסכולה המינימליסטית, המגובה בממצאים, היא שממלכת יהודה היתה קטנה יחסית בתקופת בית דוד, וכי ממלכת ישראל היתה הממלכה הגדולה עד שנפלה בידי אשור.
      כמו כן, עקב מיעוט הממצאים בירושלים ולעומתם ממצאי פאר בבירות ישראל ביזרעאל ובסבסטיה הטענה היא שממלכה מאוחדת בין ישראל ויהודה שבירתה ירושלים מעולם לא היתה קיימת וזו המצאה מאוחרת, לאחר שישראל נכבשה על ידי אשור ויהודה התפשטה לשטחים שהיו בשליטתה בעבר..

      מעניין, אך ממצאי ארכיאולוגיה מראים כמו שאמרתה את דבר קיום בית דוד, כלומר דוד היה קיים, כך שהגישה המינימליסטית שוגה פה לעניות דעתי. 

        30/10/10 16:50:
      איש כיום אינו שולל את קיומו של בית דוד וממלכת יהודה, אם כי יש המפקפקים בקיומו של דוד כדמות היסטורית.
      הטענה העיקרית של האסכולה המינימליסטית, המגובה בממצאים, היא שממלכת יהודה היתה קטנה יחסית בתקופת בית דוד, וכי ממלכת ישראל היתה הממלכה הגדולה עד שנפלה בידי אשור.
      כמו כן, עקב מיעוט הממצאים בירושלים ולעומתם ממצאי פאר בבירות ישראל ביזרעאל ובסבסטיה הטענה היא שממלכה מאוחדת בין ישראל ויהודה שבירתה ירושלים מעולם לא היתה קיימת וזו המצאה מאוחרת, לאחר שישראל נכבשה על ידי אשור ויהודה התפשטה לשטחים שהיו בשליטתה בעבר..
        30/10/10 16:41:

      צטט: עמלמול הדובה הגדולה 2010-10-29 18:30:10

      באמת מתכננת כבר מליון זמן לטייל בתל מגידו. אז אולי מחר עם הרוח הקרירה והגשם הראשון.

      מומלץ מאוד, רק שתדעי שיש שם רוח פרצים..מה לעשות תל.

      :-)

      תודה עמליה 

        30/10/10 16:40:

      צטט: דפנה 1972 2010-10-29 16:03:48

      רקפות יפות

       

      תודה דפנה.

      :-)

      באמת מתכננת כבר מליון זמן לטייל בתל מגידו. אז אולי מחר עם הרוח הקרירה והגשם הראשון.
        29/10/10 16:03:
      רקפות יפות
        21/3/10 19:43:

      צטט: tal_riv 2010-03-21 12:19:50

      הצמדת האורוות במגידו למלך שלמה שנויה במחלוקת. על פי הממצאים בשטח, האורוות במקום מאוחרות לשלמה ותואמות את תקופת אחאב, כמלך ישראל דוקא.

      נושא מגידו הוא אחד מאלו הנמצאים במחלוקת בין חסידי הטקסט המקראי (האסכולה הירושלמית) לבין אלו הרואים בתנך רק את אחד ממראי המקום אליהם יש להתיחס (האסכולה התל אביבית)

       

       

      אני מקווה שהאמת היא עם האסכולה המקראית.

      אבל גם ממצאי האסכולה היריבה מוכיחים את קיום אחאב,והחפירות עדיין נמשכות..

       

      אני מצרף קטע רלוונטי של פרופסור עמיחי מזר:

      האם תיאור ממלכת דוד ושלמה, כפי שהוא מופיע במקרא הנו אוסף של אגדות בלבד, או שיש בו גרעין היסטורי? בתיאור האירועים במקרא מופיעים רמזים על ידע היסטורי. אוריה החיתי למשל, בעלה האומלל של בת שבע, נשא שם חיתי לכל דבר. כיצד הגיע שם חיתי, שהיה מקובל באלף השני לפני סה"נ, לסיפור מקראי שנוצר כביכול הרבה יותר מאוחר?

      הממצא הארכיאולוגי אכן מכוון אותנו להכרה בכך שממלכת דוד ושלמה לא הייתה רחבה ועשירה כפי שעולה מסיפורי המקרא. אולם האם ניתן לשלול את קיומה של ממלכה זו מכל וכל? ראינו כי תיאור מסע שישק פוסל גישה כזו. אחד הטיעונים העיקריים של החוקרים השוללים את קיום הממלכה המאוחדת, היא העובדה שלא נמצאו שרידים מימי אותה הממלכה בירושלים עצמה. אבל, בירושלים אין ממצאים גם מהמאה ה- 14 לפני סה"נ, ודווקא מתקופה זו התגלו שבעה מכתבים ששלח עבדח'פה, מלך ירושלים הכנעני, למלך מצרים. התכתבות היסטורית זו, הכלולה בארכיון מכתבי אל עמרנה, היא עדות לקיומה של עיר בשם ירושלים במאה ה- 14 לפני סה"נ, למרות שטרם נמצאה עדות ארכיאולוגית לקיומה של העיר באותם ימים.

      אולם בעוד שהממצאים מהמאה ה- 14 בירושלים דלים ביותר, הרי דווקא מימי הממלכה המאוחדת יש בידינו שריד חשוב ביותר, שהתגלה בחפירות עיר דוד. זהו מבנה מדורג, בעל ממדים עצומים, הניצב בשטח G המפורסם של חפירות עיר דוד. המבנה הוא קיר תמך, שאורכו 40 מטרים וגובהו 18 מטרים. קיר זה, יש להניח, תמך בזמנו בבניין ענק, אלא שמאותו מבנה לא נותר דבר. אין דרך בדוקה לתארך את המבנה המדורג. ביסודות המבנה ומתחתיו התגלו חרסים מהמאות 12 ו- 11 לפני סה"נ, ומעליו נבנו בתי מגורים מהמאות 9 ו- 8 לפני סה"נ. האריכיאולוג יגאל שילה, שחפר במבנה, טען שהוא מהמאה העשירית לפני סה"נ (ימי דוד ושלמה), ואילו חוקרים אחרים שחקרו את העדויות מאוחר יותר, סבורים כי המבנה נוסד כבר במאה ה-11 לפני סה"נ, בימי היבוסים, והמשיך לשמש במאה ה-10 לפני סה"נ. אם כך, ייתכן שלפנינו שריד מהבסיס של "מצודת ציון", המצודה היבוסית בירושלים שדוד כבשה והתיישב בה. זהו ללא ספק ממצא ארכיאולוגי דרמטי מימי הממלכה המאוחדת.

      יחד עם זאת, הממצא הארכיאולוגי אכן אינו מעיד על קיום עיר גדולה ומפותחת בירושלים של ימי דוד ושלמה. גם באתרים נוספים אין הממצא מעיד על פריחה ושגשוג יוצאים מן הכלל במאה ה-10, אם כי במספר מרכזים מינהליים (גזר, מגידו, חצור) הוקמו בנייני ציבור וביצורים, בהתאם למסופר במקרא (אם כי על תיארוך מבנים אלו נטוש ויכוח בין הארכיאולוגים). אין ספק כי ממלכת דוד ושלמה הייתה צנועה מזו המתוארת במקרא, אך אין לבטלה כליל.

      "הדרך לחיסול התמונה ההיסטורית המקראית של ראשית ישראל עדיין ארוכה", מסכם פרופ' עמי מזר, "אפילו לגבי הימים הרחוקים של סיפורי האבות, יציאת מצרים והכיבוש, ניתן למצוא רקע הולם במציאות של האלף השני לפני סה"נ. לגבי ההתנחלות בימי השופטים ולגבי תקופת הממלכה המאוחדת, הארכיאולוגיה נותנת לנו כלים להערכת המציאות ההיסטורית על פי נתונים מן השטח. אין אפשרות לקבל את סיפורי המקרא כהיסטוריה של ממש, אך אפשר למצוא בהם נתונים וזיכרונות היסטוריים אותנטיים הניתנים להערכה על ידי המחקר ההיסטורי והארכיאולוגי".


      בכל מקרה תודה.

      וחג פסח שמח.

      :-)

        21/3/10 12:19:

      הצמדת האורוות במגידו למלך שלמה שנויה במחלוקת. על פי הממצאים בשטח, האורוות במקום מאוחרות לשלמה ותואמות את תקופת אחאב, כמלך ישראל דוקא.

      נושא מגידו הוא אחד מאלו הנמצאים במחלוקת בין חסידי הטקסט המקראי (האסכולה הירושלמית) לבין אלו הרואים בתנך רק את אחד ממראי המקום אליהם יש להתיחס (האסכולה התל אביבית)

       

        20/3/10 19:31:

      צטט: עליס בארץ הפלאות 2010-03-20 19:27:06

      שלום לך,

      יופי של צילומים, וההסברים שלך מאירי עיניים ועושים חשק לקום ולנסוע לשם.

      מעשה מאד חיובי, ומממש מטרה נעלה - לגרום ליושביה לאהוב את הארץ.

      עליס בארץ הפלאות

       

      תודה על המחמאה עליס.

      :-)

      חג פסח שמח לך ולמשפחתך.

      שלום לך,

      יופי של צילומים, וההסברעם שלך מאירי עיניים ועושים חשק לקום ולנסוע לשם.

      מעשה מאד חיובי, ומממש מטרה נעלה - לגרום ליושביה לאהוב את הארץ.

      עליס בארץ הפלאות

        20/3/10 18:25:

      צטט: aniamos 2010-03-20 17:15:51

      רגוע

       

       


      :-)

      תודה.

       

        20/3/10 17:15:
      רגוע