עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    סריטה

    כשסרטים ושריטות נפגשים

    ארכיון

    הימורי אוסקר 2010

    5 תגובות   יום שישי , 5/3/10, 09:50

    יכול להיות שהשתלמה כל ההתעסקות האובססיבית באוסקר. בבוקר יום ראשון, כלומר מחרתיים, הוזמנתי לדבר על הטקס השנתי ברדיו. בשעה 8:30 אתארח ברדיו קול הים האדום, בתוכנית "בוקר טוב אילת" עם איריס קדם. ובהמשך גם ברשת ב', בתוכניתו של ירון דקל "הכל דיבורים". התוכנית משודרת בין השעות 10:00-12:00, אני אמור לעלות בסביבות 11:00, אלא אם יהיו שינויים של הרגע האחרון. לכל מי שרוצה לדעת איך אני נשמע...חיוך

     

    לכל מי ששבע מן האוסקר עוד לפני שזה הגיע, אני מבטיח שתוך כמה ימים זה יישכח. הנה, אפילו פרסמתי רשימת הימורים מלאה ומנומקת באתר עכבר העיר. כזו שממש מתחשק לי לשנות מאז שלחתי, ואז לשנות עוד קצת, אבל כרגע קצת מאוחר מדי. אתם לגמרי מוזמנים להמר כאן או לתת קישור להימורים שלכם, גם אם חלקיים מאוד, כי זה מה שהופך את האוסקר מסתם תחרות טפיכות שכם פנים-הוליוודיות לספורט שהוא גם כיף. שיהיה סופש נהדר, הנה הרשימה שלי במלואה, תחת הכותרת "לגזור, לשמור ולהתפדח":

     

     

    טפסי ההצבעה של חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע כבר נשלחו. הכל כבר נקבע, נותר רק להמתין בסבלנות לתוצאות שיוכרזו חגיגית בטקס האוסקר ה-82, בלילה שבין ראשון לשני. כמו בכל תחרות ספורטיבית, מלבד ההתרגשות הכרוכה בצפייה בטקס עצמו, הימורים הם חלק בלתי נפרד מיצירת מתח והעצמת האירוע. לשם הכיף בלבד. כל חזאי מכיר את ההתלבטויות – האם ללכת לפי הראש, או לפי הבטן. להמר על סרט או תצוגת משחק שאהבתי, או לבחור על פי שיקולי פופולריות קרים. כרגיל, ההימור המשוקלל הוא קצת מזה ומעט מן ההוא. אלה ההימורים על כל 24 הקטגוריות, גם האיזוטריות, בתוספת נימוקים. איזור התגובות פתוח בפניכם כדי לזרוק לחלל הוירטואלי את התחזיות והמשאלות שלכם.

     

    לרשימת המועמדים לחצו כאן.

     

    הסרט הטוב ביותר - אוואטר”

    "מטען הכאב" נמצא כרגע במומנטום החזק ביותר. “ממזרים" עשוי ליהנות משיטת ההצבעה החדשה, בה הסרט שזכה הכי הרבה פעמים במקום השני יינצח, באם אין רוב של 51% במקום הראשון. אבל הרי הסיבה האמיתית בגינה ישנם עשרה מתחרים במקום חמישה לראשונה מזה חצי מאה, היא הרייטינג. האמריקאים רוצים את האוסקר שלהם בחזרה, אחרי תהליך ההזרה שעבר עליו בעשור החולף. הם רוצים את הרייטינג בחזרה, אחרי החיוורון דאשתקד. ומכיוון שזהו הפרס לו מצביעים כל 6000 חברי האקדמיה, יוענק הפרס לסרט שהכי מגיע לו התואר "הסרט הפופולרי של השנה", ולא לסרט שאף אחד בארה"ב לא ראה (“מטען הכאב”). והסרט הזה הוא שובר הקופות של כל הזמנים - “אווטאר".

     

    בימוי - קתרין ביגלו, “מטען הכאב”

    ובצדק. “מטען הכאב" הוא קודם כל טור דה פורס של בימוי מתח ופעולה, חונק ומוחץ. מטען שרשרת בו כל סצינה מתפוצצת בזיקוקין דינור של כישרון קולנועי, כדי לייצר ספקטקל כמכלול. ביגאלו תהיה האשה הראשונה שתזכה בפרס אי פעם. סוג של תגמול אחרי שנים ארוכות של עשייה הוליוודית מרתקת וסוג של נקמה בבעלה לשעבר, ג'יימס קמרון, המתמודד מולה.

    שחקנית – קארי מאליגן, “לחנך את ג'ני"

    לכולם קצת נמאס ממנה, אבל קארי מוליגן היא תגלית השנה והשחקנית שהציגה את ההופעה המדוייקת ביותר ב-2009. מריל סטריפ תסתפק בעוד מועמדות לאוסף הכביר. וסנדרה בולוק? היא המועמדת הבכירה לזכייה, מופרך ככל שזה יישמע. אין שום ספק שהכובע הזה ייאכל והיא זו שתזכה בסוף, על כל העבודה הקשה שהשקיעה לאורך הקריירה. אבל חייבת להיות הפתעה בקטגוריות המשחק, פשוט חייבת להיות.


    שחקן - ג’ף ברידג’ס, “קרייזי הארט”

    שוב, מקרה של פרס לכל הקריירה ולאו דווקא להופעה הנקודתית עליה מועמד ברידג'ס. זו המועמדות החמישית של השחקן, שכבר צרוב עמוק בתודעה הקולנועית הקולקטיבית, אשר לבטח תניב לו זכייה.

    הפתעה אפשרית: קולין פירת'. הרי לא יכול להיות שארבע קטגוריות המשחק יילכו בדיוק לפי התחזית.


    שחקנית משנה - מוניק, “פרשס”

    קטגוריה שאשמח לטעות בה. אבל הקונצנזוס סביב מוניק כל-כך גורף השנה. היא זכתה בכל הפרסים המקדימים, מאיגודים פנימיים ועד הגלובוס והבאפט"א. אין סיכוי שמישהי מחלצת את הפרס מבין ידיה.

    הפתעה אפשרית: ורה פארמיגה. הלוואי, הלוואי.


    שחקן משנה - כריסטוף וולץ, “ממזרים חסרי כבוד”

    כל האחרים נמצאים כאן רק לקישוט. ממש כמו בשנה שעברה, פרס שחקן המשנה הופך בעצם לפרס "הנבל הקומיקסי של השנה". עוד ליהוק גאוני של טרנטינו, הפעם לתפקיד הנאצי המורכב ביותר שנראה על המסך מזה זמן רב. קטגוריה סגורה, נעולה וחתומה כבר חודשים.


    תסריט מקורי - ממזרים חסרי כבוד”

    קוונטין טרנטינו אמר פעם שזהו בעצם פרס ניחומים לסרט המגניב של השנה. ומי אם לא הוא יהיה אחראי לסרט המגניב של 2009.

    הפתעה אפשרית: האמת היא שכולם כל-כך ראויים, עד כי לא נותר אלא לטפוח וירטואלית על שכמה של האקדמיה במקרה זה. הכי כיף – אם יזכה "השליח".


    תסריט מעובד - תלוי באוויר”

    שוב, פרס ניחומים לג'ייסון רייטמן, ממש כמו במקרה של "ג'ונו". אולי הוא עוד יגיע לליגה של הגדולים באמת יום אחד, אבל כרגע נראה שזה הפרס היחיד שהסרט הזה יגרוף.

    הפתעה אפשרית: גם כאן שום זכייה לא תדהים באמת. הכי מגניב – אם ייקח "In the Loop”.


    סרט בשפה זרה - “הסוד שבעיניים”, ארגנטינה

    הקטגוריה הכי קשה לניחוש, עקב ריבוי שיקולים מכל הסוגים. תקווה גדולה שיזכה "עג'מי", ויגאל את ישראל מתדמית לוזרית האוסקר הנצחית. “סרט לבן" הוא המרשים מכולם, אך אל תשמחו על האמריקאים שיבחינו בכך. “נביא" ו"חלב הצער" קשים מדי לליבם הרך של חברי האקדמיה. כך שהזוכה, באלימינציה, הוא הסרט הכי סימפטי וחביב, זו השנה השלישית ברציפות.


    עריכה - מטען הכאב”

    לעיתים הפרס הזה מנבא את הזוכה בקטגוריה הראשית ולעיתים הוא מוענק לסרט "הכי ערוך", כלומר שהעריכה בו הכי בולטת. במקרה של "מטען הכאב", מדובר באפשרות השניה. למרות ש"מחוז 9” תזזיתי ממנו.


    אנימציה - “למעלה"

    יופי של תחרות הייתה השנה לפיקסאר, עם חמישה מועמדים בקטגוריה הזו במקום השלושה המסורתיים, מתוכם שני פיצ'רים באנימציית סטופ-מושן. אבל מה אפשר לעשות נגד עוד סרט מושלם מבית האולפנים הכי מצליחנים בהוליווד?


    צילום - סרט לבן”

    מדובר אמנם בצילום שחור-לבן, שהאקדמיה מתעבת מזה כמה עשורים. אבל להתעלם מהאמנות של כריסטיאן ברגר בסרטו של מיכאל האנקה זה פשע שאין עליו מחילה. למרות שהקטגוריה הזו לא תמיד הולכת לצילום הכי מפואר של השנה (ראו מקרה “הילדים של מחר”), הפעם הצדק יינצח.


    עיצוב אמנותי - אווטאר”

    כן, זו עבודת מחשב. וכן, באקדמיה לא מחבבים אנימציה במיוחד. אבל עם "אווטאר" לא יגרוף לפחות חלק מהפרסים הטכניים עליהם הוא מועמד, אין באמת הצדקה להשתתפותו בטקס ולזכייה שלו בפרס הגדול.


    סרט תיעודי - המפרץ”.

    הכי מדובר, הכי מוערך ושופע הפרסים מבין החמישה. מתכון לזכייה ודאית בקטוגריה די צפויה בדרך כלל.


    סרט תיעודי קצר- “The Last Truck: Closing of a GM Plant”

    סרט על סגירת מפעלי "ג'נרל מוטורס" והתמודדות העובדים המפוטרים עם המצב. נשמע מתאים לעיתות המשבר הכלכלי שארה"ב מתחילה לעסוק בתוצאותיו, בקולנוע.


    סרט קצר - “Kavi”

    הימור פרוע וחסר אחריות שאינו מבוסס, בקטוגריה קשה לניחוש עקב אלמוניותם של המתמודדים.


    סרט אנימציה קצר - “A Matter of Loaf and Death”

    גם זו אינה קטגוריה קלה לחיזוי עקב חוסר היכרות עם המועמדים. אך מתבקש להמר על עוד סרט נפלא מסדרת "וואלאס וגרומיט" מבית היוצר של ניק פארק הבריטי.


    אפקטים - אווטאר”

    בכל זאת, פריצת הדרך של העשור בתחום. אם יש לסרט הזה משהו אמיתי להתגאות בו, הרי שזוהי עבודת המחשב הכמו-אלוהית. שום תחרות.


    עיצוב תלבושות - ויקטוריה הצעירה”

    לעולם תהמר על סרט עם שמלות תקופתיות, הוא חוק בל יעבור. גם אם מישהו אחר יזכה על חשבונו.

    איפור - ויקטוריה הצעירה”

    הולך הפעם יחד עם התלבושות, למרות האפים המודבקים של "סטארטרק".


    מוזיקה - למעלה”

    תחושת בטן. הפסקול שמרגיש כאילו נובע היישר מהלב, להבדיל מארבעה מועמדים מהוקצעים יותר.

    שיר - “The Weary Kind” מתוך “קרייזי הארט”

    שתי המועמדויות של "הנסיכה והצפרדע" יבטלו זו את זו כדי לייצר זכיית חיזוק לפסלון שיינתן לברידג'ס, בשלב מוקדם יותר של הערב.


    עריכת סאונד - אווטאר”

    פעם אחת ולתמיד – ההבדל בין שתי קטגוריות הסאונד (על רגל אחת) היא שהפרס על עריכה מוענק לסרט שיצר עולם סאונד לאחר סיום הצילומים, בעוד פרס המיקס הוא על הישגים בתחום הקלטות שטח. בבריאת עולם ומלואו מאפס, צוותו של ג'יימס קמרון לוקח.

    מיקס סאונד - מטען הכאב”

    לעומת זאת, סרט שטח כמו זה של ביגאלו, שכמובן שגם הוא נערך במקצועיות, הסתמך הרבה יותר על אווירה אותנטית ומלחיצה. גם בין שתי הקטגוריות האלה, יתחלקו הפרסים בין שנ

    דרג את התוכן:

      תגובות (5)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/3/10 10:26:

      צטט: Natasha 1977 2010-03-05 21:01:06


      אני לא בטוחה אם לנצל את הזמן שנותר להשלמת החוסרים או פשוט ליפול על ברכי ולהקדיש את היומיים הבאים לתפילות שהעוול הבא לא יתרחש:

       


      סרט בשפה זרה - "הסוד שבעיניים", ארגנטינה

      הקטגוריה הכי קשה לניחוש, עקב ריבוי שיקולים מכל הסוגים. תקווה גדולה שיזכה "עג'מי", ויגאל את ישראל מתדמית לוזרית האוסקר הנצחית. "סרט לבן" הוא המרשים מכולם, אך אל תשמחו על האמריקאים שיבחינו בכך. "נביא" ו"חלב הצער" קשים מדי לליבם הרך של חברי האקדמיה. כך שהזוכה, באלימינציה, הוא הסרט הכי סימפטי וחביב, זו השנה השלישית ברציפות.


      בבקשה, הרי לך הזדמנות רשמית לשנות את הניחוש ולהסיר דאגה מלבי (הכי הרבה אחזור לכאן ביום שני ואטיח בך את האשמה). ראית את כולם, נכון? אולי בקולנוענית הסוד שבעיניים עשה איזשהו מהלך מבריק, אבל נשגב מבינתי איך סרט כזה מגיע לאוסקר. הסיפור חמוד, הסוף באמת מצא חן בעיני, הדמויות חביבות עלי, הצבעוניות, אבל הם כולם כאין וכאפס אל מול העלבון הצורב שנעשה כאן לז'אנר סרטי הבלשות (אלא אם טעיתי בז'אנר) כשאת הפתרון לתעלומה מוצאים תוך שניה מתחילת הסרט, בצורה שמעליבה אותי כצופה, אל מול הסאבטקסט שחוץ מלתמלל אותו בכתוביות עשו הכל כדי שחלילה לא יתפספס, ואל מול המלודרה המטורפת שלא התריאו עליה מראש. בטלויזיה אני יודעת לזהות טלנובלות ולהמנע מהן, למה פה לא סיפרו לי שמדובר בטלנובלה למסך הגדול? לא יודעת, קרה שם משה מאוד לא הוגן. ומאוד לא ברור לי על מה הקרדיט.

       

      אל מול סרט לבן, שמה אומר, היה אחד הנפלאים אי פעם.

       

      אולי תחזור בך?

       

       גם אם אחזור בי, זה לא ישנה. ובא לי לחזור בי ברוב הקטגוריות... הימורים משתנים כל הזמן, אז אאלץ לעמוד מאחורי שלי.

      הסיבה שבחרתי ב"סוד שבעיניים" היא ניסיון העבר. זה סרט נחמד, לא יותר. ובתחרות "רצינית", כמו קאן, לא היה לו סיכוי מול האנקה. ולו הייתי צריך לדרג את החמישיה לפי טעמי, אני משוכנע שהוא לא היה מתברגלאף אחד משלושת המקומו הראשונים.

      אני די מסכים מה שכתבת על הסרט, רק שהטלנובליות שלו לא ממש הפריעה לי, מסיבות לא לגמרי ברורות זה התאים.

      אז בקיצור - כמו ש"חיים של אחרים" הקונצנזוסי זכה על פני יצירת הפאר המונומנטלית שהיא "המבוך של פאן", וכמו שהקיטש הכמו-אמריקאי של "פרידות" גבר על החדשנות והתעוזה של "ואלס עם באשיר", אין לי ספק שהאמריקאים לא ממש מתכוונים לתת את הפרס השנה לסרט הכי מפואר ("סרט לבן") אלא להכי בלתי-מזיק, לא מאיים, לא מחדש ולא זכיר. ומבין החמישה, זה "הסוד שבעיניים".

      אם יקרה משהו אחר, למעשה כל דבר אחר, אהיה מאוד מאוד מבסוט. אם תתרחש התחזית שכתבתי לעיל, הפרס הזה איבד את שאריות החשיבות (בהנחה שהייתה לו אחת) בעיניי כל מי שאינו חבר אקדמיה אמריקאי מקשיש וחובב שמאלץ. והפרס הזה היה יוקרתי באמ פעם, כתבתי על כך בפוסט מוקדם יותר הסוקר את קורותיה של ישראל באוסקרים.

        6/3/10 10:16:

      צטט: rotemmon 2010-03-05 19:53:42


      רשמית, אני רוצה להיות אורון שמיר.

      כרגיל, הדיעות שלך מסקרנות אותי מאוד וההימורים מ-א-ו-ד מעניינים.

      אז מה, אווטאר? טוב נו...

      הסוד שבעיניים? אהבתי אבל....

      אז לא יהיו הפתעות????

      ובכל זאת אחזיק אצבעות.

       

      2010 אתה ברדיו, 2011 אתה על השטיח. האדום

       

      נבוך רותם, עדיף שתהיה רותם. יהיה יותר מעניין... והלוואי עליי ההספקים שלך בתחומים שאינם קולנוע.

      אווטאר זה הימור, לא משאלה. ו"הסוד שבעיניים" זה ממש לא משאלה. נראה לי שארחיב בתגובה לליאן.

      לא אתנגד לשטיח האדום, אבל השאלה היא באיזה תפקיד חיוך

        5/3/10 21:01:


      אני לא בטוחה אם לנצל את הזמן שנותר להשלמת החוסרים או פשוט ליפול על ברכי ולהקדיש את היומיים הבאים לתפילות שהעוול הבא לא יתרחש:

       


      סרט בשפה זרה - "הסוד שבעיניים", ארגנטינה

      הקטגוריה הכי קשה לניחוש, עקב ריבוי שיקולים מכל הסוגים. תקווה גדולה שיזכה "עג'מי", ויגאל את ישראל מתדמית לוזרית האוסקר הנצחית. "סרט לבן" הוא המרשים מכולם, אך אל תשמחו על האמריקאים שיבחינו בכך. "נביא" ו"חלב הצער" קשים מדי לליבם הרך של חברי האקדמיה. כך שהזוכה, באלימינציה, הוא הסרט הכי סימפטי וחביב, זו השנה השלישית ברציפות.


      בבקשה, הרי לך הזדמנות רשמית לשנות את הניחוש ולהסיר דאגה מלבי (הכי הרבה אחזור לכאן ביום שני ואטיח בך את האשמה). ראית את כולם, נכון? אולי בקולנוענית הסוד שבעיניים עשה איזשהו מהלך מבריק, אבל נשגב מבינתי איך סרט כזה מגיע לאוסקר. הסיפור חמוד, הסוף באמת מצא חן בעיני, הדמויות חביבות עלי, הצבעוניות, אבל הם כולם כאין וכאפס אל מול העלבון הצורב שנעשה כאן לז'אנר סרטי הבלשות (אלא אם טעיתי בז'אנר) כשאת הפתרון לתעלומה מוצאים תוך שניה מתחילת הסרט, בצורה שמעליבה אותי כצופה, אל מול הסאבטקסט שחוץ מלתמלל אותו בכתוביות עשו הכל כדי שחלילה לא יתפספס, ואל מול המלודרה המטורפת שלא התריאו עליה מראש. בטלויזיה אני יודעת לזהות טלנובלות ולהמנע מהן, למה פה לא סיפרו לי שמדובר בטלנובלה למסך הגדול? לא יודעת, קרה שם משה מאוד לא הוגן. ומאוד לא ברור לי על מה הקרדיט.

       

      אל מול סרט לבן, שמה אומר, היה אחד הנפלאים אי פעם.

       

      אולי תחזור בך?

        5/3/10 19:53:


      רשמית, אני רוצה להיות אורון שמיר.

      כרגיל, הדיעות שלך מסקרנות אותי מאוד וההימורים מ-א-ו-ד מעניינים.

      אז מה, אווטאר? טוב נו...

      הסוד שבעיניים? אהבתי אבל....

      אז לא יהיו הפתעות????

      ובכל זאת אחזיק אצבעות.

       

      2010 אתה ברדיו, 2011 אתה על השטיח. האדום

        5/3/10 12:24:

      אווטאר לוקח בקלות את הסרט הטוב ביותר

       

      עיל"ם - עם ישראל לא מוותר

      לחצו בכדי להצטרף לתנועת עיל"ם בקפה



       

      פרופיל

      אורון שמיר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      כותרות עכבר סרטים