עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    סריטה

    כשסרטים ושריטות נפגשים

    ארכיון

    אוסקר 2010: השאלות הגדולות

    5 תגובות   יום שישי , 5/2/10, 09:17

    סופש מגניב לכל. השאלות הבוערות בנוגע לטקס תפיכת השכם העצמית של הוליווד מרוכזות כאן למטה. במידה ושכחתי משהו, או אם יש לכם תשובות, אשמח. אני כבר יכול לגלות שהשאלות הן - האם? האם? איך? מה? ושוב, האם? את השאלות המפורטות יותר, תמצאו בכתבה הסקרנית שהכנתי עבור עכבר העיר אונליין. או ממש כאן, בעוד שלוש מילים בדיוק:

     

     

    1. קודם כל, קצת פרובינציאליות - האם ישראל תהפוך ללוזרית הגדולה בהיסטוריה של הפרס המוענק לסרט הטוב ביותר בשפה זרה? ההפסד של "ואלס עם באשיר" בשנה שעברה ל"פרידות" היפני, הציב את ישראל במעמד של תיקו עם פולין. לשתי המדינות שמונה מועמדויות ואפס זכיות, יחס איום משל כל ארץ אחרת. בהתחשב בעובדה שההימורים הכתירו את "סרט לבן" של מיכאל האנקה בתור הפייבוריט, ואת "נביא" של ז'אק אודיאר כאנדרדוג, הסיכויים קלושים. מאידך, מי היה מאמין שישראל תשתחל לרשימה הסופית שלוש שנים ברציפות, משווה את השיא הישראלי הקודם שנקבע בשנות השבעים. אולי רק יוצרי "עג'מי", שכולנו (אפילו הטוקבקיסטים המרושעים ביותר) נחזיק לו אצבעות. גם ברגליים.

    2. האם קתרין ביגאלו תהיה האשה הראשונה בהיסטוריה של האוסקרים שקוטפת את הפרס על הבימוי הטוב ביותר? או במילים אחרות, האם היא תנקום את נקמת הגרושות האולטימטיבית, ותזכה בפרס על גבו של בעלה לשעבר, ג'יימס קמרון? היסטוריה אחת היא כבר עשתה, כאשר הייתה לאשה הראשונה שהניפה את פרס גילדת הבמאים, מוקדם יותר החודש. ומדובר בפרס שהוא חזאי אוסקרים מדופלם.

    3. האם הרחבת הקטגוריה המרכזית לעשר מועמדים במקום חמש הצדיקה ותצדיק את עצמה? מצד אחד, עשרת המועמדים לסרט הטוב ביותר, מסורת ששבה לראשונה מאז 1943, כבר הוכיחה את עצמה. היא חילצה את "למעלה" מכלוב האנימציה אל העשיריה הנבחרת, לראשונה מאז "היפה והחיה" (סרט האנימציה היחיד שהיה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, ואשר בגללו נבנתה קטגוריות המכלאה “סרט האנימציה הטוב ביותר”). שוברי קופות כמו “מחוז 9” ו”הזדמנות שניה” הרוויחו מועמדות. מצד שני, לו הייתה חמישיה ברור לגמרי מה היא הייתה, כאשר “פרשס”, “ממזרים חסרי כבוד” ו”תלוי באוויר” מסתפקים בהשתתפות בלבד, צופים ב”אווטאר” ו”מטען הכאב” מתקתשים עד סוף הטקס. כך שהחמישה האחרים משמשים בעיקר לקישוט.

    4. איך יהיה הרייטינג? יש לזכור שלמרות חשיבותו (הפנים-אמריקאית בעיקר) ויוקרתו (כנ”ל), טקס האוסקר הוא קודם כל ואחרי הכל משדר טלוויזיוני שאמור לעשות המון כסף. השנה החולפת נחשבה לאסון קל, שגרם באופן עקיף גם להגדלת הקטגוריה המרכזית, כך שיותר גרוע לא יהיה. ועם תותח בסדר הגודל של "אווטאר" לרשותו, צופים רבים יישארו ממש עד סוף המשדר כדי לגלות האם ג'יימס קמרון ימנה את עצמו בשנית למלך העולם.

     

    5. האם מישהו ימנע את הפאדיחה הגדולה ביותר בתולדות עולם הפצת הסרטים הישראלי? טוב, להוציא את מקרה "דוני דארקו". אלא אם יקרה משהו דרמתי במיוחד, הסרט השני הכי בטוח לזכייה בפרס הראשי, ובשלל קטגוריות מרכזיות, "מטען הכאב" של קתרין ביגאלו – יהיה זר לגמרי לציבור חובבי הקולנוע בארץ. זוהי קריאה נרגשת לגופים שוחרי קולנוע – כבר שנים שנעשית עבודה מעולה בתחום ייבוא סרטי האוסקר והקרנתם בישראל לפני הטקס. הייתכן שדווקא מועמד מוביל ישבור את הסטטיסטיקה הנעימה?

    מה בדבר חוקיות המועדויות התומכות? ישנן מוסכמות בלתי רשמיות בכל טקס אוסקר. למשל, סרט המועמד לפרס הסרט הטוב ביותר של השנה אך חסר מועמדות על עריכה, לא יזכה (ע”ע “הר ברוקבק”). אז נדמה שכל סיכוייו של "תלוי באוויר" לחטוף את כתר סרט השנה פרחו באוויר, עת התפרסמו המועמדויות לעריכה, שלא כללו אותו. בנוסף, האם המועמדות לצילום של “סרט לבן” מבטיחה לו זכייה בתואר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה? הרי הוא היחיד מבין המועמדים שלו מירוץ נוסף בו הוא מתמודד. הימור – ממש לא, ראו מקרה “המבוך של פאן”. האם ייתכן כי “למעלה”, המועמד גם לסרט ולסריט הטובים ביותר, יפסיד את תוארו הצנוע יותר בגזרת המצויירים? ניחוש – כנראה שלא. יש גבול לכשלים הלוגיים.

    האם תיתכן הפתעה בקטגוריות המשחק? ארבע קטגוריות משחק ישנן בכל אוסקר. שתי שחקניות ושני שחקנים. שניים מובילים ושניים משניים. בשנה שעברה, חצי היה סגור וחתום (קייט ווינסלט והית' לדג'ר). השנה, נדמה שכל הארבע נעולות וידועות מראש. את תפקיד שחקנית המשנה תיקח בוודאות מוניק (“פרשס”), שגרפה כל פרס מקביל אפשרי שקיים. תואר "שחקן המשנה" של השנה, שוב שמור לנבל הקומיקסי, הפעם זהו כריסטוף וולץ (“ממזרים חסרי כבוד”). הפייט בין קלוני לג'ף ברידג'ס על פרס השחקן הראשי נראה יותר ויותר כמו תחרות לא הוגנת אשר בסופה ה-
    Dude יילך הביתה עם פסלון מוזהב ראשון בקריירה. ובאמת שהיינו רוצים להאמין שמריל סטריפ תשדוד את האוסקרון של סנדרה בולוק, אבל ל”ג'ולי וג'וליה” אין מועמדות לסרט הטוב ביותר, בעוד ל”הזדמנות שניה” דווקא יש. מה שעלול להפוך את בולוק לשחקנית הראשונה בהיסטוריה שזוכה באוסקר ובראזי (גם שם היא מועמדות, על “הכל אודות סטיב”) באותה השנה.

    מי ייקח את התסריט המקורי? והמעובד? כרגיל, הקטגוריות המרתקות של השנה, שהפתיעו במועמדויותיהן את כל החזאים. קוונטין טרנטינו אמר פעם שפרס התסריט הוא “פרס הניחומים לסרט המגניב של השנה”. הסיכויים לטובתו כאשר פרס התסריט המקורי כמעט מובטח לו, אלא שיש לו מתחרים חזקים. “מטען הכאב” כמובן, אבל גם “למעלה” ושתי ההפתעות “יהודי טוב” של האחים כהן (אשר מוכיחים שוב כי אי אפשר להתעלם מהם לחלוטין) ו”השליח” של אורן מוברמן הישראלי, סרט מצויין שבלט לטובה בפסטיבל ירושלים האחרון. פרס התסריט המעובד אמור להיות של “תלוי באוויר”, שוב כפרס ניחומים, אבל המועמדות מעוררת ההתפעלות של “
    In The Loop” עשויה לרמז על הפתעה. אולי מכיוונם של “פרשס”, “מחוז 9” , או “לחנך את ג'ני”.

    האם צלמי הוליווד יעניקו את פרס הצילום ל"אווטאר"? מחד, אין ספק כי עצם המועמדות היא הכרה בכוחה של המצלמה המיוחדת שהמציא ג'יימס קמרון עבור הסרט. מאידך, מי באמת "צילם" את הסרט במובן האמנותי של המילה? מי עיצב את הפריים, את התאורה? האם צלמי האקדמיה יהיו מוכנים להעניק פרס על חדשנות ותעוזה שעלולה להעביר את המקצוע שלהם לידיהם של אנימטורים? או האם השחקנים, מהקבוצות הגדולות והמשפיעות באקדמיה, יעניקו פרסים לסרט שעשוי להפוך את המקצוע שלהם ללא רלוונטי?

     

    האם אווטאר יזכה בקופה הגדולה בלי מועמדות לתסריט או למשחק? הפעם אחרונה בה סרט הוכתר לטוב ביותר של השנה בלי מועמדות לתסריט, הייתה כאשר "טיטאניק”, של אותו ג'יימס קמרון, עלה שוב ושוב לבמה. גם זכייה בפרס הגדול בלי אף מועמדות על משחק אפשרית - "שר הטבעות" היה האחרון שעשה זאת. אבל בפעם האחרונה שסרט זכה בקטגוריה הראשית בלי מועמדויות למשחק וגם לתסריט, הייתה ב-1932. היה ז ה"גראנד הוטל", שלמעשה שזכה בפרס היחיד אליו היה מועמד. אולי מעצם היותו שובר שיאים מושבע, ילקט “אווטאר” גם התואר הלא מחמיא הזה.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (5)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        8/2/10 11:17:

      צטט: Soul Sista 2010-02-07 19:57:03


      אני לא מתכוונת לחכות למפיצים הישראלים עם "מטען הכאב".

      נמאס לי לשמוע על הסרט הזה:-)

       

       

      מבלי לגרוע מחשיבותו של אווטאר, מטען הכאב הוא סרט חזק כל כך.

      מחכה למרץ להעלות את הביקורת עליו :)

        8/2/10 10:23:

      צטט: Soul Sista 2010-02-07 19:57:03


      אני לא מתכוונת לחכות למפיצים הישראלים עם "מטען הכאב".

      נמאס לי לשמוע על הסרט הזה:-)

       

       

      עשי מעשה, לא תתחרטי.

      ואין מה לחכות למי שנרדם, בטוח לא לגביי הסרט הזה.

      אם כבר, אולי כדאי שנפסיק לקרוא בשמם, שלא נעיר אותם עצבניים קריצה

        8/2/10 10:22:

      צטט: rotemmon 2010-02-07 16:43:36


      נראה שהטקס הקרוב הוא מהסגורים והברורים שהיו כבר הרבה זמן,

      אז אולי האקדמיה תפתיע?

      לדעתי תהיה "הפתעה" מכיוון מטען הכאב המעולה, שיהיה סוג של אנדרדוג...

       

       

      מהקלים לחיזוי מועמדים כן, אבל לא מהקלים לניחוש לגביי כל הזכיות.

      קטגוריות המשחק סגורות אמנם, אבל כך היה גם אשתקד (הית' לדג'ר זצ"ל, קייט ווינסלייט ואפילו פנלופה קרוז שקטפה פרסים בלי הכרה, לא הפתיעו איש כשנקראו לבמה). שאר הקטגוריות די פתוחות לטעמי, עם שני מועמדים חזקים לכל אחת, כמקובל.

      הוליווד תמיד מפתיעה בזכייה פה ושם, בדרך כלל לרעה (ע"ע "ואלס עם באשיר").

      מצטרף לאיחול שלך חיוך

        7/2/10 19:57:


      אני לא מתכוונת לחכות למפיצים הישראלים עם "מטען הכאב".

      נמאס לי לשמוע על הסרט הזה:-)

       

        7/2/10 16:43:


      נראה שהטקס הקרוב הוא מהסגורים והברורים שהיו כבר הרבה זמן,

      אז אולי האקדמיה תפתיע?

      לדעתי תהיה "הפתעה" מכיוון מטען הכאב המעולה, שיהיה סוג של אנדרדוג...

      פרופיל

      אורון שמיר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      כותרות עכבר סרטים