עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    סריטה

    כשסרטים ושריטות נפגשים

    ארכיון

    משהו עם "אווטאר" בכותרת

    2 תגובות   יום שני, 11/1/10, 15:02

      הודים צופים ב

    מאוד אופנתי לדבר עכשיו על "אווטאר". אבל הייתי רוצה דווקא לדבר על משהו שקרה לי אתמול, עת שמתי פעמיי לקולנוע רב-חן בירושלים לצפות בסרט "הסוג הרביעי". או כמו שאני קורה לזה, ללכת לעבודה :-)

    (בדיחה שחצנית, אני יודע, אבל הייתי חייב לנסות אותה בבלוג מתישהו)

     

    תור ארוך זנב קיבל את פניי בהגיעי לקופות. מעט מעל שרשרת האנשים הפטפטנית, השלט האלקטרוני (לא שמעו עדיין על פלזמות בקולנועי ירושלים) הכריז "אזלו הכרטיסים לאווטאר להצגה של השעה 20:30”. ההודעה העוקבת הייתה "אזלו הכרטיסים לאווטאר להצגה של השעה 21:50”. עדר של בנות עשרה שהתאגד מאחוריי, החל להתלחשש בקולניות. אין לי מושג איך הן עשו זאת, אבל כך זה היה נשמע. ההמולה השקטה פסקה כאשר אחת מהן פסקה "יא מפגרות, עכשיו 17:00”. עוד לפני שהספקתי להרהר באמיתות דבריה, הזוג שלפניי ניגש לקופה. “שני כרטיסים לאווטאר", ביקש הבחור. הקופאית סיננה משהו על שורה ראשונה שלא נקלט במלואו באוזניי. “לא תודה" אמר הבחור, ולקח את בת זוגו הצידה להתייעצות. “כרטיס אחד לסרט 'הסוג הרביעי'”, ביקשתי בנימוס. הקופאית ההמומה מעט למשמע שם אחר מאשר אווטאר, עליו היא וודאי חולמת בלילה, הציעה לי את שורה 9 באמצע. נשמע לי אידיאלי, היות ואני ממעט לבקר בבית הקולנוע הזה ובניגוד ליס פלאנט, אין לי כסא מועדף בכל אחד מן האולמות.

     

    בכניסה לבית הקולנוע, ישנם צמד שומרים/כרטיסנים התולשים עבורך את הספח ומאפשרים לך כניסה למתחם. האחד הושיט את ידו אל עבר הכרטיס שלי, בעוד חברו מיד נבר בעגלה ענקית ושלף עבורי זוג משקפי תלת-מימד. “הוא לא צריך", הפטיר התולש, "סרט אחר". המאורע החריג המי-יודע-כמה הזה גרם לי לצאת משגרת הצופה שבא לראות סרט בקולנוע. מיד חבשתי את כובע העאלק-עיתונאי שלי והתחלתי לתחקר את השניים.

    "כל יום נגמרים הכרטיסים לכל שלוש ההצגות של אווטאר?", שאלתי.

    הם הנהנו בהכנעה. “כולם מזמינים מראש. מי שבא וחושב שיהיו לו מקום, נכנס בסוף לסרט אחר", השלימו הכרטיסנים זה את משפטו של האחר. “זה כך כבר שלושה שבועות רצוף", הוסיפו.

    איש מהם לא הצליח להיזכר בתופעה שכזו.

    וכאשר חשבתי על זה, גם אני לא. לא בשנות חיי המעטות.

     

    ואני שואל אתכם, תהיו מי שתהיו – אתם זוכרים דבר כזה? תורים בלתי נגמרים כל יום אל קופות הכרטיסים של בתי הקולנוע? סרט ששעתיים וחצי לפני שתי הצגת הערב שלו הוא Sold Out ומה שנשאר להצגה המוקדמת הוא כמה מקומות בודדים בשורה הראשונה? בשבוע השלישי להקרנתו? בישראל?

     

    המון סימני שאלה יש לי לגביי "אווטאר" כשובר קופות, בזמן שהוא שועט קדימה וכבר עקף בסיבוב את כל הבלוקבאסטרים בתולדות הקולנוע, למעט "טיטאניק". גם הוא של ג'יימס קמרון, כמובן. אז הניחו לשניה בצד את מה שחשבתם על הסרט. גם כי נמאס לי להגן על התסריט שלו (זה סרט מיינסטרים, תתמודדו) וגם כי אני באמת חושב שמי שכל-כך נהנה מלא-ליהנות ממנו ורק לרדת עליו כי הוא קונצנזוס - הוא דפוק כמו שניצל. וכותב כאן אדם שהיה יכול להיות מולטי-מיליארדר, אם היה אפשר להתפרנס מלעשות דווקא.

     

    חברים, קורה כאן משהו לא נורמלי. לקוח קבוע באוזן מספר לי כבר שבועיים על התסכול שבלהגיע לבית הקולנוע היחיד בעיר המציג את הסרט, כאשר שוב ושוב אין בו מקום בודד אפילו בשורה הראשונה (ובלי קשר, שמישהו יסביר לי את המושג הדבילי הזה “שורה ראשונה” כבא לתאר את הטופ שבטופ, כי לדעתי זו השורה הכי מעפנה). אני מכיר יותר מבן אדם אחד שכבר ראה פעמיים ורוצה עוד. ידידה שלי הלכה עם אמא שלה לערב בונדינג, ונחשו מה הן ראו. רוגל אלפר קוטל את הסרט באיזו תוכנית של אסף הראל ומירי חנוך, בעוד סבר פלוצקר (העיתונאי והכלכלן הכושל) מתווכח עם קרן נויבך האם הסרט מטומטם או סתם משעמם. אתם קולטים? חמישה אנשים שאין לי מושג מי הם ומה דעתם על קולנוע מדברים על סרט, בטלווזיה! המכשיר הזה שמוחק את המוח למאות אלפי אנשים בארץ. קרן נויבך ראתה את "אווטאר"! מה הלאה? מערכון של "ארץ נהדרת" בנושא?

     

    חזרה לבית הקולנוע, כי יצאתי קצת משליטה. ממש כמו "אווטאר". אז איך "הסוג הרביעי" אתם שואלים? ביקורת מחר-מחרתיים, כאן ובעכבר. בינתיים, אגיד רק שלראות מותחן אימה לגמרי לבד באולם, כי כולם הלכו לאווטאר, זה די מפחיד...

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/1/10 22:30:

      צטט: Soul Sista 2010-01-11 21:04:25

      נתחיל בטוב. קודם כל זה שינוי מרענן לטובה שלא צריך לקפוץ להמשך הכתבה בעכבר העירקריצה

      שנית, הבדיחה שלך בהתחלה באמת היתה שחצנית אך מצחיקה ואפקטיבית (קולנוע כעבודה).

      בלי קשר הפוסט התחיל כתהייה אנתרופולוגית מעניינת וככל שהוא המשיך פחות ופחות הסכמתי עם הטון שלו.

      אתה צודק,גם אני גם לא אוהבת haters.כאלה שהולכים רק כדי לקטול או להגיד שהתאכזבו.

      אבל אני גם לא מסכימה עם מיסיונריות סטייל זו שהיתה ב"אביר האפל" ונצפית גם לגבי "אווטאר" (אם כי פחות).מי שחושב שהתסריט חלש בהכרח לא מבין או לא פועל בטריטוריה שבה הוא מתמחה?

      אם הסרט הופך לתופעה חברתית  כזו מעניינת למה רק למבקרי קולנוע או חובבי הסרט יש מקום לשטוח את משנתם?

      מה עשו רע רוגל אלפר וסבר פלוצקר- שניהם אנשים מאד מוכשרים בתחומם?

      לא חסרים סרטים מיינסטרימים עם תסריט הרבה יותר אינטליגנטי.צר לי, ידידי, התסריט מזכיר מעשיה ירוקה לרפי שכל, לפרקים.

       

      .אני נוטה לשפוט סרטים בז'אנר בו הם פועלים ולא להשוות את "אווטאר" ל"עג'מי".אם הסרט מיינסטרימי לא ראוי שגם הדיון עליו יתרחש במיינסטרים?

      אציין שדווקא חיבבתי את הסרט וחשבתי שהשעה הראשונה שלו מפעימה וגם הסיום חזק.זה לא הופך את המקטרגים עליו לטיפשים או פושעים.

      אגב, לגבי התופעה החברתית, אני זוכרת טירוף סביב "הפצוע האנגלי"ו"רשימת שינדלר" לפחות.

       

      בכל זאת,  צריך לתפוס קצת פרספקטיבה של זמן...

       

       


       


       

       

       

       

       

       

       

      סיס, קודם כל, לא צריך להסכים על כל דבר חיוך
      סתם, האמת היא שאני לגמרי מבין אותך. אני מאוד רגיל להיות בצד האדיש להייפ.

      אבל אני גם לא פועל מתוך המיסיונריות שציינת.

      כמובן שהדיון ראוי להתרחש במיינסטרים, וכמה שיותר דעות הרי זה משובח מבחינתי.

      אפילו דעות שליליות (למרות שהן ממש מתחילות לשעמם אותי, כי כל מה ששמעתי עד היום זה שהתסריט שטוח וכמו מה הוא שטוח, שזו טענה די... שטחית לטעמי ובטוח שלא מנומקת).

      מה שהצחיק אותי, וכנראה לא עבר מבעד למעטה הציניות, זה שלכל אחד יש דעה על "אווטאר". אני לא יודע מה הדעה של אלפר/פלוצקר על שום סרט אחר שנעשה בשנה האחרונות, אבל יודע ועוד איך את זו שיש להם על "אווטאר", שהייתה כל-כך חשובה להם להעביר. ושוב, אם הם היו אומרים עוד דברים מלבד סיסמאות אנטי, אולי הייתי מתרשם. כך הם לא הרבה יותר טובים מהמתלהבים.

      (ומאוד קרץ לי לרדת על סבר פלוצקר, אויבו המר של קפטן סלומוניקו השלישי, שאין לי שום דבר נגדו כמובן).

       

      להבהרה נוספת - ברור שזה לא פשע לשנוא סרט שאני אוהב. אבל באופן כה סתמי וכה אובססיבי, כמו כמה מקרים שבהם נתקלתי באינטרנט, זו של דפיקות לדעתי האישית לגמרי. It takes ine to know one בקטע הזה, אגב חיוך

       

      הפוסט כולו נועד להבהיר שלדעתי, ורק לדעתי הלא מטיפנית כלל, קורה פה משהו ענק. יותר מהפצוע ושינדלר, עד כמה שאני זוכר מגיל הינקות... מהצעתי לעצור לרגע את האוטו-אנטי ולבחון בזמן אמת את התופעה, אני לא נסוג. אבל מקבל את הצעתך שרק ממרחק הזמן יהיה אפשר לעשות זאת באמת.

       

        11/1/10 21:04:

      נתחיל בטוב. קודם כל זה שינוי מרענן לטובה שלא צריך לקפוץ להמשך הכתבה בעכבר העירקריצה

      שנית, הבדיחה שלך בהתחלה באמת היתה שחצנית אך מצחיקה ואפקטיבית (קולנוע כעבודה).

       

      בלי קשר הפוסט התחיל כתהייה אנתרופולוגית מעניינת וככל שהוא המשיך פחות ופחות הסכמתי עם הטון שלו.

      אתה צודק,גם אני גם לא אוהבת haters.כאלה שהולכים רק כדי לקטול או להגיד שהתאכזבו.

      אבל אני גם לא מסכימה עם מיסיונריות סטייל זו שהיתה ב"אביר האפל" ונצפית גם לגבי "אווטאר" (אם כי פחות).מי שחושב שהתסריט חלש בהכרח לא מבין או לא פועל בטריטוריה שבה הוא מתמחה?

      אם הסרט הופך לתופעה חברתית  כזו מעניינת למה רק למבקרי קולנוע או חובבי הסרט יש מקום לשטוח את משנתם?

      מה עשו רע רוגל אלפר וסבר פלוצקר- שניהם אנשים מאד מוכשרים בתחומם?

      לא חסרים סרטים מיינסטרימים עם תסריט הרבה יותר אינטליגנטי.צר לי, ידידי, התסריט מזכיר מעשיה ירוקה לרפי שכל, לפרקים.

       

      .אני נוטה לשפוט סרטים בז'אנר בו הם פועלים ולא להשוות את "אווטאר" ל"עג'מי".אם הסרט מיינסטרימי לא ראוי שגם הדיון עליו יתרחש במיינסטרים?

      אציין שדווקא חיבבתי את הסרט וחשבתי שהשעה הראשונה שלו מפעימה וגם הסיום חזק.זה לא הופך את המקטרגים עליו לטיפשים או פושעים.

      אגב, לגבי התופעה החברתית, אני זוכרת טירוף סביב "הפצוע האנגלי"ו"רשימת שינדלר" לפחות.

       

      בכל זאת,  צריך לתפוס קצת פרספקטיבה של זמן...

       

       


       


       

       

       

       

       

      פרופיל

      אורון שמיר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      כותרות עכבר סרטים