עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    אין זמן כזה- "אחר כך"-קליוסטרו

    .............
    ניסיון חיי לימד אותי שהמשפט -
    \"אין זמן כזה אחר כך\" נכון ביסודו
    אבל מוטעה במציאות.
    כמי שנגוע ב 'דלקת כרונית בהווה',
    קרי:
    תולה מהר את הכביסה כדי לסיים,
    ולא תולה אותה אחד אחד ונהנה מכל אטב...
    (או כפי שהמתחכמים יגידו לא קונה מייבש כביסה)
    גיליתי שכאן במחשב יש זמן כזה אחר כך,
    שזה עכשיו.

    עדכון מהמרפסת:
    עכשיו תליתי כביסה, אחד אחד
    כיף כזה כבר ממזמן לא היה לי.

    ארכיון

    0

    לא אוהבים אותנו ! אותך, אתכם, (אותי???) ואת הקפה

    12 תגובות   יום שלישי, 4/9/07, 11:08

    כותב רוני הורוביץ, איש שיווק המתמחה בשיווק ברשת, בניוזלטר שלו-

    סודות השיווק באינטרנט, גיליון 35

    (אני מודה בד"כ אני קורא אותו ואפילו מפנים)

     

    רוני הורוביץ – מערכת רב מסר

     http://www.responder.co.il

     

    אתר הרשת החברתית המוביל הוא ללא ספק ה themarker cafe . אני חייב להודות שאישית אני לא ממש אוהב את האתרים החברתיים האלה אבל התחברתי לקפה רק לצורך המאמר הזה. 'תוכן הגולשים' שמצאתי שם הוא בינוני ומטה. רבים מהכותבים הם רודפי פרסום חסרי כישרון ומעוף או בעלי מטרות שיווקיות ברורות או סתם מחפשים בת או בן זוג.

     

    מי שלא מסכים אתו מוזמן להגיב כאן או לכתוב לו ישירות

    רוני הורוביץ

    roni.horowitz@start2think.com

     

    לאור בקשת הקהל הנה המאמר כפי שהגיע אלי במייל:

     

     

    יצירת תנועה באמצעות מדיה חברתית / רוני הורוביץ

    מקור התנועה הטוב ביותר באינטרנט עבור משווקים הוא ללא ספק מנועי חיפוש. אדם שמחפש באופן אקטיבי את מה שאתם מציעים יהיה גם בעל הסיכוי הרב ביותר להפוך ללקוח שלכם. כמעט בכל האתרים שאני מטפל בהם יחס ההמרה של תנועה ממנועי חיפוש עולה בסדר גודל של פי 5 עד פי 10 מזה של כל מקור אחר.

    גם עלות התנועה ממנועי חיפוש בין אם מקורה בתוצאות האורגניות או במודעות הממומנות היא בדרך כלל הנמוכה ביותר. בכלל לתנועה כמוצר יש התנהגות מחירים מעניינת: ככל שהמחיר גבוה יותר כך ערך התנועה נמוך יותר. למשל תנועה שמקורה בבאנרים תעלה בדרך כלל הרבה יותר מתנועה שמקורה במנועי חיפוש, אבל יחס ההמרה שלה יהיה גרוע יותר.

    ובכל זאת בעלי אתרים רבים מחפשים אלטרנטיבות לתנועה שמקורה במנועי חיפוש. הסיבות יכולות להיות רבות: מיצוי כל יכולת התנועה ממנועי חיפוש ורצון להשיג עוד, חוסר יכולת להתברג במקום טוב עבור ביטויי החיפוש הרלוונטיים בגלל תחרותיות רבה או - וזו הסיבה הנפוצה ביותר - הצעת מוצר או שירות שאנשים פשוט לא מחפשים (למשל מוצר או שירות חדש).

    כיום הולכת ומתהווה אלטרנטיבה לשיווק במנועי חיפוש ושמה 'שיווק במדיה חברתית'. הכוונה בעיקר לשיווק באמצעות בלוגים, אתרים של רשתות חברתיות כמו myspace.com , ואתרי 'הצבעות' שאליהם שולחים הכותבים מאמרים או דפי רשת ל'שיפוט' הגולשים ומי שזוכים במספר הצבעות רב זוכים לקידום ולחשיפה נאה. אתרים מסוג זה הם http://www.digg.com http://del.icio.us/ . אגב התנועה ב MySpace עולה כיום על זו של גוגל.

    למרות ההתלהבות מהטרנד החדש עדיין אין היום הסכמה רחבה לגבי מהותה והגדרתה המדויקת של המדיה החברתית כמו גם זו של השיווק במדיה החברתית ואני אפילו לא אנסה לספק כאן הגדרה ממצה. עם זאת ברור שעיקר העניין הוא בפשטות ייצור תוכן והגשתו לאתרים אחרים בהם יש כבר תנועה רבה של גולשים. מה שכן, כבר הומצא ביטוי לשיטה החדשה - SMO (Social media optimization).

    המאמר הזה הוא מאמר ראשוני מאוד בנושא. מטרתו בעיקר לחשוף אתכם לעצם קיום התופעה. חשוב להבין ש SMO הוא רק שם חדש. בסך הכל משווקים באינטרנט קידמו את אתריהם באמצעות יצירת תכנים מעניינים משחר האינטרנט. היום המאמץ הזה הוא רק קצת יותר מאורגן וכמובן שקיימים מספר אתרי מטרה (אלה שהוזכרו קודם) שבהם אפשר לרכז את המאמץ.

    אז מה תכלס עושים?

    ראשית אם האתר שלכם פונה לשוק הישראלי יש בהחלט פחות מה לעשות. הרשתות החברתיות כאן אינן מפותחות ואתרי הצבעות בפועל לא ממש קיימים (אני מניח שלאחר אמירה כזו אקבל כמה מיילים ממפעילי אתרים כאלו). אתר הרשת החברתית המוביל הוא ללא ספק ה themarker cafe . אני חייב להודות שאישית אני לא ממש אוהב את האתרים החברתיים האלה אבל התחברתי לקפה רק לצורך המאמר הזה. 'תוכן הגולשים' שמצאתי שם הוא בינוני ומטה. רבים מהכותבים הם רודפי פרסום חסרי כישרון ומעוף או בעלי מטרות שיווקיות ברורות או סתם מחפשים בת או בן זוג.

    אז אם אתם רוצים לקדם מוצר או שירות משלכם עליכם לפתוח חשבון ולהתחיל לייצר במרץ תכנים איכותיים שיתאימו לקהילה שלכם. הפורמטים יכולים להיות טקסט, תמונות או וידאו.

    רק לאחר שתהיו מוכרים ותרומתכם לקהילה תוכח אתם יכולים בעדינות אך בנחישות לקדם את המוצר או השירות שלכם. התרומה שלכם תתבטא בעיקר בכתיבת הבלוג שלכם, אך גם בתגובות אינטליגנטיות לפוסטים של אחרים. אין ספק שתצטרכו להשקיע בכך זמן רב ובמוקדם או במאוחר תעלה השאלה האם כדאי להשקיע כל כך הרבה מאמץ בתכנים ששוכנים באתר שאינו האתר שלכם. התשובה תהיה תלויה כמובן בכמות ובאיכות התנועה שתקבלו מהאתרים האלה.

    המוצר המתאים ביותר לשיווק באמצעות רשתות חברתיות הוא כמובן אתם עצמכם. באמצעות פעילות נמרצת ואיכותית באתר קהילתי אתם בהחלט יכולים להפוך למיני סלבס בקהילה הרלוונטית. אם אתם יועצים אן מאמנים או עורכי דין זה בהחלט יכול לקדם את עסקיכם. ככל שמה שאתם מוכרים מנותק יותר מכם, כך הפעילות באתרים הללו עלולה להשפיע פחות על השורה התחתונה של העסקים שלכם.

    פעם אמרתי ששיווק מורכב משלושה יסודות: נמרצות נמרצות ונמרצות. ונדמה לי ששיווק במדיה החברתית היא מקום שבו האמרה הזו נכונה במיוחד. כדי להצליח צריך להשתתף בכל האתרים להיות מוכר מספיק כדי ליצור אמון ועניין מתמשכים. אני חייב לומר שבעיני כל זה קצת מעייף ומוציא את הכיף מהשיווק באינטרנט שיופיו בעיני בתחכומו ולא בהוצאת אנרגיה בלתי נגמרת. אבל אני בטוח שיש רבים שחושבים ממש ההיפך.

    יש כמובן קשר בין שיווק באמצעות חיפוש לחיפוש באמצעו מדיה חברתית. באמצעות יצירת פרופיל ברשת חברתית אפשר ליצור קישורים לאתר שלכם, כאלה שעשויים לקדם את מעמדכם בגוגל. באינטרנט הצלחה גוררת הצלחה.

    אחת האפשרויות לקדם את עסקיכם היא לבנות פלטפורמה (סליחה, המילה הזו שנואה עלי אך לא מצאתי טובה ממנה כאן. . .) של רשת חברתית או מערכת דרוג באתר שלכם. כך תזכו בתנועה של אחרים שינסו לקדם את המוצר או השירות שלהם. למשל אתם יכולים לנסות לבנות לכם אתר בסגנון digg באמצעות מערכת בשם פליג שפועלת גם בעברית: http://www.we-cms.info/blog/hebrew-pligg

    כתיבת בלוג משלכם תחת הדומיין שלכם היא גם מרכיב במערך ה SMO (שכחתם כבר מה זה? זה Social Media Optimization). אם תשאלו מדוע כתיבת בלוג תורמת יותר לקידום במדיה החברתית מאשר הוספת תכנים רגילים לאתר שלכם בהחלט תקלעו לשאלה שגם אני שואל. אני חייב לומר שבלוג בעיניי הוא בעל פוטנציאל מסוים לטרחנות. כותבים כי צריך לכתוב גם אם אין ממש מה לכתוב (כי לא יפה שיעברו כמה ימים ללא פוסט חדש).

    בכל אופן השתרשה ברשת איזו מן אחוות בלוגרים שמצטטים זה את זה בחדווה ולכן אייטמים של בלוג קלים יותר לקידום בבלוגים אחרים מאשר אייטמים באתר רגיל. בנוסף מערכות בלוגים מצוידות באמצעים טכנולוגיים שמסייעים לניראות של הבלוג באתרים קהילתיים כמו כפתורי הוסף ל digg ו - del.icio.us שמקלים על המבקרים להמליץ על התכנים לאתרים הללו או מערכת RSS מובנית. בנוסף התפתחו מעין מנועי חיפוש ייחודיים לבלוגים כמו http://technorati.com/

    לאחרונה החלו לצוץ גם אתרי digg נושאיים. אחד כזה שעשוי לעניין אותנו אנשי השיווק באינטרנט הוא http://www.sphinn.com/ אתר שעוסק בשיווק באמצעות מנועי חיפוש. החיסרון של האתרים הללו (אתרי ההצבעות הנושאיים) הוא שעקב מיעוט המצביעים הם קלים יותר למניפולציה. מצד שני דווקא בגלל שהם קטנים יותר הם נתונים לשליטה ושיטור יעילים יותר של המפעילים שלהם.

    אחד המשתמשים ב sphinn דיווח שמאמר שלו, שזכה שם לפופולאריות גבוהה, יצר עבורו 50 מבקרים ב 24 שעות שבה שהה בראש המצעד. תנועה נאה אבל לא כזו שאפשר ממש להתבסס עליה.

    עצה פרקטית לפני סיום - השתמשו בשם משתמש קבוע בכל האתרים שבהם אתם רוצים לקדם את עסקיכם. כך הסיכוי שיכירו אתכם יהיה גבוה יותר.

    כאמור מאמר זה הוא ראשון לעסוק בנושא המדיה החברתית. אני מתכוון להמשיך וללמוד את הנושא ולהפעיל את הכלים החדשים באתרים שלי. כשיהיה לי משהו חדש לספר, אתם תהיו כמובן הראשונים לשמוע.
    שמאפשרים חשיפה רק לתכנים שנוצרו בבלוגים.

     

     

    קוסם, קוסמים, הקוסם, אתר הקוסם

    דרג את התוכן:

      תגובות (11)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/9/07 19:04:

      ביקורת על גווניה שנואה על האגו ועל כן באופן כמעט אוטומטי, אנו נוטים להרגיש כעס,סלידה, עלבון וכו' כלפי הכותב.

      אם נבודד את הדברים מעצמנו, כי אין אף אחד שבאמת יוכל להגדיר אותנו מלבדנו, בהחלט יש בסיס לדבריו.

       

      גם כאן, כמו כמעט בכל כתיבה תקשורתית, הוספו תבלינים לאמת והפכו אותה לפיקנטית יותר.

       

      אני אומרת, פרסום שלילי הוא גם פרסום. אז שיהיה בכיף! 

        4/9/07 16:31:

      שומרת את הפוסט

      לשבת,

      מחייך

      אעיין בו בתשומת לב גדולה. 

        4/9/07 14:44:

      האם יסתבר שאנשים יותר לא אוהבים שלא אוהבים אותם?

      אין ספק שזה מקפיץ, לדעת שלא אוהבים אותך.

      אבל ככל שהזמן נוקף אני מתחיל להתרגל לעובדה המאוד קשה

      שלא כולם אהבו/יאהבו או אוהבים אותי.בוכה

       

      בכל מקרה  ע"פ הסטטיסטיקה כאן באתר  האהבה מנצחת, (בינתיים)

      היו יותר כניסות ל'אחת והיחידה' (139 כניסות נכון לרגע זה)

      מאשר ל 'לא אוהבים אותנו ' (זה כאן  89 כניסות, אבל בבוקר אחד אחרי כמה מסרים אישיים)

       

      עוד תוצאה לא צפוייה לפוסט: 

       

      דודה מלכה חסמה אותי (פעם ראשונה שה'הרגשה הזאת'- 'חסימה' מתפשטת בגוף) אבל אני סולח לה היא באבל (באמת) ועד כמה שאפשר לבטא זאת במילים אני מבין לצערה, גם אני הרדמתי פעמיים כלבים, הראשונה בת 18 שנה, ליוותה אותי 18 שנה השנייה בת 15 ליוותה אותי 15 שנה ואני זוכר את ההרגשה .

       

        4/9/07 12:30:

      גם רשתות חברתיות וגם העובדה שלא אוהבים אותי אינן חדשות לי, כך שאני לא ממש מתרגשת ממר הורוביץ. הטרמינולוגיה בה הוא משתמש מוכיחה שכנראה לא נועדנו לאהבה וובית הדדית.

       

      נו, שוין. 

        4/9/07 12:23:

      הכותב שכח את המקודה החשובה ביותר , בבית הקפה הזה לא מבקשים ממך להעביר את המלח או את הקטשוף ,עם הטענות שלו על כך שאנחנו פה בגלל הרצון שלנו להשיג מטרות למינהן לא הייתי מסכים כל כל מהר .

       

      לבסוף שאלון טריביה :

       

      השאלה : למה התכוון המשורר ?

       

       www.economist.co.il  1

       2 מחפש שותפה לחיים שיודעת מהי אהבה ללא תנאים בכל המובנים

       3 מה עם 1 ו 2 ?

       4 אם יש למישהו בדיחה טובה אני בעינין

       5 ניסיתי , באמת ניסיתי להעלות את הרמה

       

        4/9/07 11:51:
      העיקר שאנחנו פה נמצאים ואוהבים....צוחק
        4/9/07 11:34:
      דווקא שקט כאן, עד כדי ציוץ ציפורים
        4/9/07 11:32:

      אני לא מבינה על מה הרעש.

      לדעתי כותב המאמר צודק במרבית דבריו.

       

        4/9/07 11:25:
      נו.. ו.. שיהיה בריא ..
        4/9/07 11:25:
      לבקשתה של ניצה צורף המאמר לפוסט

      אני לא יכולה להגיב על אייטם קצר מתוך מאמר מנומק ורחב יריעה. גם אם הבאת את התקציר באופן משובח.

      אם יש כזה מאמר אשמח לקרוא ולהגיב.תצרף לינק?

      תודה