my food blog

מי לא אוהב אוכל?

ארוחת ט"ו באב ברפאל

8 תגובות   יום שלישי, 11/8/09, 17:54

ש’ ואני זכינו בארוחת ט”ו באב מפנקת ברפאל :-)

רפי כהן ומסעדת רפאל החלו בפעילות אונליין, כולל בלוג בקפה ובלוג בתפוז, ולקראת ט”ו באב כאילו קראו את מחשבותיי והכריזו על תחרות סיפורים מרגשים, כשהזוג הזוכה יתארח במסעדה לחגיגת אוהבים. מיד שמתי פעמי לבלוג של רפאל בתפוז והגשתי סיפור קצר אך מרגש עלי ועל ש’. וזכיתי! איזה כיף! שובר על סך 500 שקלים = הרבה אוכל!

מיד אחרי ההכרזה התקשרתי להזמין מקום. נרגשת סיפרתי לבחורה בצד השני שזכיתי בתפוז בארוחה, לא נראה שזה עשה עליה רושם יותר מדי, אבל מקום לט”ו באב בשעה 7 בערב הזמנתי. הגענו באיחור של כמה דקות, המקום עצמו גדול ומרשים וב-7 וקצת היה יחסית ריק. כבר התחלנו לדבר בינינו איך המיתון משפיע על מסעדות יוקרה, רק לגלות בסביבות 9 שהמקום מפוצץ לחלוטין, כולל אירוע בחדר הפרטי והבר עישון הסמוך לו.

לצערי המצלמפון שלי לא שמר את התמונות מתחילת הערב, אז תסתפקו בתמונות מהעיקריות ומעלה.

למנות ראשונות (לינק לתפריט המלא) לקחנו סיגרים ממולאים תוצרת בית (ממולאים בחלקים טובים של עגל חלב עם טחינה משכם ופלפל ירוק חריף) – 4 סיגרים מצוינים עם רוטב טחינה בקערית במרכז כך שאפשר יהיה לנגב בקלות. הטחינה לא היתה לטעמי, אבל הסיגרים כאמור היו מצוינים. ירקות השוק ממולאים (בבשר טלה ואורז בסמטי, לבנה עיזים ושמן זית) – 3 סוגים של ירקות ממולאים. חייבת לציין שזיהיתי רק את החציל, ועד עכשיו אין לי מושג מה היו שני הירקות האחרים... מה שבטוח גם זו מנה מצוינת, עם לבנה מעולה, ששוב אפשר לנגב אותה. וקוקי סאן ז’אק טרי מבראטן (צרוב במחבת עם קרם ארטישוק ירושלמי, חמאת ים ופרחי טימין). כל מה שיש לי להגיד עליו זה יאמי יאמי! בנוסף, קיבלנו פוקצ’ה מעולה שיצאה מהתנור רק שניות קודם.

למנות עיקריות לקחנו קוסקוס כתף טלה (עם גרגירי חומוס, ירקות אביב-קיץ ותבלינים מה"מגרב"), כבד עגל חבל (צלוי בחמאת מרווה, פירה תפוחי אדמה וצ'יפס בצל) וג’מבו שרימפס מהים התיכון (עם ניוקי תפוחי-אדמה, קרם עגבניות וריחן סגול).

הקוסקוס היה טוב מאד. היה חסר לי עוד קצת מרק בשביל להרטיב את גרגירי הסולת, אבל עדיין הקוסקוס היה ברמה גבוהה מאד. ש’ ואני צחקנו שכנראה מדובר במנה לאנשי עסקים מחו”ל כי בשני השולחנות לידנו, שהיו בהם פגישות עסקים כאלו, הזמינו את המנה הזו :-) המנה של הקוסקוס גדולה מאד. אנחנו אכלנו בקושי חצי מנה ואת השאר לקחנו טייק-אווי. חייבת לציין שביום למחרת היתה לי ארוחת צהריים מהנה מאד בעבודה. על הכבד אין לי יותר מדי מה לכתוב. אני לא אוהבת כבד, וזו היתה מנה בשביל ש’ שאמר “טעים מאד”. ש’ לא טיפוס שמכביר במילים.

מנת השרימפס היתה מעולה. לא היו ג’מבו שרימפס, והמלצרית ציינה זאת מראש. אפשר לבקש את השרימפס מקולפים, עם זנב, בלי ראש או איך שרוצים. ש’ רצה ראשים, אני לא ממש התלהבתי... אבל בסוף הסכמתי כדי שש’ יהנה. השרימפס היו מדהימים, רכים רכים ומעולים. לשמחתי הם ברחו מהראשים שלהם ברגע שנגעתי בהם במזלג. הניוקי היו טעימים, וכך גם הרוטב, אך גולת הכותרת היו השרימפסים האלו שרציתי לאכול מהם עוד ועוד. הבאסה היחידה שהמנה הזו יקרה משמעותית מהשתיים האחרות, ומבחינת גודל מרגישה יותר כמו מנה ראשונה. הקוסקוס והכבד היו מנות עיקריות גדולות ומשביעות, חבל שהשרימפס כזה פצפון.

לקינוח (למרות שכבר היינו מפוצצים ושקית טייק-אווי נחה לידינו) לקחנו טארטלט שקדים (עם עוגת גבינה ותותים מהשדה). שאלתי את המלצרית המקסימה ליאן אם התותים טריים, ואכן התותים טריים ומגיעים ממגדל אורגני מהצפון. מגניב. הטארטלט היה טעים מאד. לא מתוק מדי, לא כבד מדי. קינוח שסוגר את הארוחה בנימה טובה.

הערות: למרות המנות הטעימות אני חושבת שלרפאל יש עדיין כמה מינוסים. אף אחת מהמנות (חוץ אולי מהשרימפס) לא עשתה לי “וואו”, ולמרות שבאתי בלי שום ציפיות איפשהו עדיין רציתי וואו מכל מנה. (ש’, אגב, אומר שמאראבו מסעדה טובה יותר מרפאל בדיוק בגלל זה).

מחיר – המחיר ברפאל גבוה. אמנם לא גבוה בטירוף כמו מול ים או כתית, אבל עדיין מחירים של 60-70 למנות ראשונות ו-90-155 למנות עיקריות לא הולך ברגל (אגב, לא תראו מחירים בתפריט באתר אלא רק במסעדה עצמה). האופציה השפויה היא עסקית של 120 ש”ח, אבל כמו שש’ אמר, עדיף במקרה הזה כבר ללכת למאראבו, שם התמורה עבור הכסף גבוהה יותר.

אריזות ל-TA – הכל ברפאל ממותג, החל מהמפיות וכלה בבקבוק שמן הזית. אז למה ה-TA בחמגשית עלובית? אולי מניחים שבמסעדת יוקרה לא לוקחים הביתה. לדעתי יש מקום לשדרג את החמגשית לקופסת פלסטיק קטנה. עם בית הקפה השכונתי שלי יכול לעשות זאת, גם רפאל יכולה.

אווירה – הלכנו לארוחה רומנטית, אבל האווירה במקום לא רומנטית במיוחד. מסביבנו היו 2 פגישות עסקים רציניות עם בריטים ויפנים, וזוג נשוי מבוגר ומשועמם, שקיבל כמונו 2 כוסות קאווה לכבוד ט”ו באב. המסעדה היתה מלאה והשירות אדיב ומקצועי, אבל נראה לי שהמקום מתאים יותר לפגישות עסקים / משפחות מאשר ארוחת ערב רומנטית. מצד שני, יכול להיות שזה פשוט היה המיקום שלנו באמצע המסעדה.

בשורה התחתונה, האוכל של רפאל מצוין, אם כי במחיר גבוה מדי לאנשים פשוטים כמונו, שצריכים לזכות בפרס כדי להגיע למקום :-)