עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    מתחת לכל ביקורת

    3 תגובות   יום שלישי, 11/8/09, 11:17

     

      

     

    פרויקט הרכבת התחתית מתקדם ואם אתם רוצים לראות מה רע בתכנון הרכבת התחתית לא צריך להתאמץ ניתן רק להיכנס לאתר של נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים) וליהנות ממצבור הודעות השגיאות שכל דף שגולשים אליו מניב (ותאמינו לי ניסיתי בשלושה דפדפנים) ביישורים המוזרים של תיבות הטקסט ובטקסט שעולה על תמונה וכו'. (כל זה כבר אינו נכון אם אתם גולשים באקספלורר אבל עדיין בתמונת הקווים יש טקסט שעולה על התמונה.)

     

     

     אבל זו רק הקדמה לדבר האמיתי חלק גדול מאוד מהרכבת הזאת יהיה עילי למעשה בקו האדום שהוחל בהכנות לבנייתו רובו יהיה עילי.* זה קיים גם במקומות אחרים ברחבי העולם כולל ניו יורק לרכבת הקלה יש מקטעים של תחתית ויש מקטעים עיליים. הבעיה היא שאצלנו הרחובות לא רחבים כמו בחו"ל והקטע העילי יהיה במפלס הכביש. רכבות יעברו בשעות השיא בתדירות של 3 דקות מכל כיוון ויצרו עוד גורם מפריע על הכביש. יש מקומות שבהם הרכבות יחליפו את תנועת הרכב לשאלה כיצד אדם יגיע לחניית ביתו או בעל עסק יפרוק סחורה לא מצאתי תשובה.

     

     

     אם תעמדו ברחוב ראשי בתל אביב מספיק זמן תראו אנשים חוצים לא במעבר חציה כבישים מרובי נתיבים כאשר יש תנועה מה יקרה במקום שהרכבת היא עילית רק ניתן לנחש. כמו כן ראוי להזכיר את מידת הציות של מספר נהגים להוראות החוק במפגשי רכבת שמגיע גם לחציית הפסים לאחר שהמחסום ירד. כלומר אני אומר למה לתת לאנשים פתח בואו נמנע את האפשרות הזאת, שמלבד הנזק בתאונה לצדדים המעורבים גם כנראה תשבית את תנועת הרכבת לפחות בצד אחד.**

     

     

    בעיה נוספת היא תכנון הקווים. הבעיה בכל עיר מטרופולינית היא הכניסה של אנשים לעיר לצורכי עבודה ועסקים. כאשר אנשים אלו מצוידים רק בתיק או מזוודה אין סיבה שלא ייסעו בתחבורה ציבורית. אני מצפה שהרכבת התחתית תעבור בין  מסופי תחבורה ארציים לאזורים מחוץ למטרופולין. כלומר אם לדוגמה אני רוצה להגיע מיפו או מאור יהודה או מהוד השרון לאשקלון כל קו רכבת תחתית שאקח יעבור דרך התחנה המרכזית בתל אביב. למעשה ממה שאני רואה בתמונת תכנון הקווים העתידיים התחנות המרכזיות לא משמשות מרכז לקווים, אולי תהיה בהם תחנה ואולי ייאלצו הנוסעים לקחת אוטובוס לתחנה מרכזית.

     

     

    תכנון הקווים נראה לי לא הגיוני. לא הצלחתי להבין מדוע יש קווים שהארכה שלהם הופכת אותם לקו אחר המסומן במפה בצבע אחר (תשלום נוסף?). בבדיקה של הקווים בשאר העולם באתר Urban Rail מצאתי שהתכנון המקובל הוא קווים עוברים בצפיפות במרכז העיר ויוצאים משם לפרוורים. במוסקווה מצאתי אפילו קו טבעתי מסביב למרכז העיר.

     

    התכנון בתל אביב הוא שונה ראשית נבנה הקו האדום מתחנה מרכזית בפתח תקווה לבת ים ומשם לראשון לציון. הן בת ים והן רחוב ז'בוטינסקי שהקו עובר דרכם אין להם בעיית נגישות חמורה לתל אביב, ניתן להגיד שההפך הוא הנכון. מוזר להתחיל קו משם ולא מיישובים שבהם יש תחבורה פחות נגישה וסדירה לתל אביב. 

    אני חושב שהקו היה צריך לצאת מהערים בהיקף הצפוני של תל אביב לעבור דרך תל אביב לערים שמדרום לתל אביב משם לפנות לערים שממזרח לכביש 4 ולנוע צפונה עד שיתחבר לקצה השני. קו טבעתי כזה יש לו פוטנציאל להעביר את כל הנכנסים לתל אביב מהיישובים שמעבר לכביש 4 לתחבורה הציבורית. הקו גם יסייע לאחר מכן ליצור נקודות מפגש עם קווים רוחביים לתוך תל אביב.

     

     ולא שכחתי את חיפה. הרכבת תחתית בחיפה היא פשוטה הרבה יותר קו שיתחיל בטירת הכרמל יעבור דרך התחנה המרכזית, תחנת הרכבת, הכרמלית הקריות ויסתיים בעכו ובעתיד יתרחב ליישובים סמוכים באזור חיפה. 

     

    אנחנו נסכים לכל רכבת תחתית בתל אביב ובחיפה רק שתהיה כבר ואולי גם נתפשר על עיצוב פרקטי ופשטני שלא כמו הדוגמה הזאת.*** 

     

    * בדף השאלות והתשובות אני רואה שהתייחסו לעניין ואכן הקו האדום שעתיד להיבנות אמור היה להיות כולו תת קרקעי אבל נהפך לעילי ברובו.

    ** בעצירת חירום הנתונים המצוינים הם מרחק העצירה יהיה 39 מטרים.

    *** זו דוגמה שלא הכול רע במגלומניה הסובייטית שאחראית לעיצוב המטרו של מוסקווה. ולאלו שהיו בפריז ודאי זוכרים את השלטים והכניסות המסוגננים של המטרו הפריזאי.

     

    מפת הקווים


    פוסט קודם בעיית התחבורה העירונית ודרכים לפתרונה
    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/8/09 09:29:
      ואני עדיין טוענת שעד שתהה כאן רכבת תחתית נורמלית כבר יהיו רכבים מעופפים. או משהו בסגנון.
        11/8/09 18:33:

      את זה לא ידעתי

      אני לא בטוח שזה כל כך הטבה גדולה שקו הרכבת הקלה עובר לך ממש ליד הבית מתמונת ההדמיה של שדרות ירושלים,שמוצגת בפוסט הקודם שלי נראה שמי שגר בקומה ראשונה  לא צריך לחפש תחנה הוא פשוט יכול לקפוץ על הגג של הרכבת.

      אגב הם לא מסתירים מי שיציץ באתר שלהם יגלה שחלק מעבודות ההכנה שנערכות בתוואי העילי כוללות "הצרת מדרכות".

        11/8/09 16:53:

      אני ביקשתי לערוך שינוי בדירתי, המצריך אישור מהעיריה.

      אחד הסעיפים קבע שצריךך להביא את מתכנני הרכבת הקלה מפני שדירתי נמצאת כעשרה מטרים מקו הרכבת הקלה

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין