עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    רצה לספר לחבר'ה

    משחקת. אוכלת. מבלה. מטיילת. קוראת עיתונים. הולכת להצגות. מבזבזת. כועסת. אוהבת. שותה. מאזינה למוזיקה. מבשלת. עושה ספורט... ורצה לספר על זה לחבר'ה.

    באזזרית מלידה, בקיצור.

    תבלו...

    Conversation Marketing, למה זה כל-כך חשוב היום?

    0 תגובות   יום ראשון, 19/7/09, 11:07
     

    עובדה שחייבים להודות בה לפני שאתם צוללים לתוך הפוסט הזה, היא שרוב החיפושים אחר מותגים, וההשוואה ביניהם, מתרחשים היום, יותר מתמיד, באינטרנט. וגם השיחה עליהם, לטוב ולרע. זה בדיוק הנושא שאנחנו מדברים עליו, איך לנהל את השיחה על המותג שלי, איך לעשות Conversation Marketing חכם ונכון.

     

    Conversation Marketing, "שיווק (באמצעות) שיחה", היא שיטת שיווק חדשה יחסית.

    היא שייכת לתחום המדיה החברתית (שימוש ברשתות חברתיות לצרכים אישיים ועסקיים), והיא התפתחה כחלק מהאפשרויות הרבות שמעמיד לרשותנו ה-WEB 2.0 בתחומי חיים רבים ובמקרה שלנו, בתחום השיווק באינטרנט.

     

    ההתפתחות של שיטת השיווק הזאת התאפשרה בזכות ההבנה שהולכת ומחלחלת בקרב גופים עסקיים רבים, לפיה תם העידן בו חברה יכולה לשפוך לתוך אתר האינטרנט הרשמי שלה תכנים, תמונות, חנות וירטואלית, דף "צור קשר", מפת סניפים, ולצפות שהגולש-צרכן ידלג באושר אל הסניף הקרוב שלה וירכוש חצי מהמותגים בחנות. תם ונשלם. עבר מהעולם. לא עוד.

     

    הגולש של היום כבר לא מסתפק בלהיות "צרכן פאסיבי". הוא רוצה להיות אקטיבי, רוצה שהמותג אותו הוא אוהב יתקשר איתו, ינהל איתו אינטראקציה אמיתית, יקשיב למה שיש לו להגיד, יענה לו, יתחשב בהצעות וברעיונות שהוא מעלה ושעשויים לתרום למותג....

    והוא צודק.

     

    חברה חכמה, מצידה, חייבת לנהל קשר ישיר, בלתי תלוי ודו-כיווני עם צרכניה, וזוהי בדיוק המהות של ה-Conversation Marketing, "שיווק שיחה", כאמור.

    הקשר הזה, בין המותג לצרכן, מתקיים בעיקר באמצעות בלוג רשמי, פייסבוק, טוויטר, You Tube ורשתות חברתיות אחרות, וכדי שהוא יהיה אפקטיבי (יביא לגידול במכירות; חשיפה רחבה יותר של המותג; חיזוק המותג, או כל מטרה אחרת),

     ישנם כמה דברים בסיסיים שחברה צריכה לעשות:

     

    1. אקטיביות ולא פאסיביות- ליזום שיחה על המותג שאותו היא רוצה לקדם ברשת, ולא לחכות שתיווצר שיחה כזאת. את זה אפשר לעשות באמצעות הקמת בלוג רשמי, שגם מהווה צינור קשר בפני עצמו וגם תומך באתר האינטרנט של החברה.
    2. איתור, הצטרפות והובלה- לאתר שיחה שכבר מתנהלת לגבי המותג שלה בין אם זה בפייסבוק, טוויטר, You Tube או בכל רשת חברתית אחרת, להצטרף אליה בצורה רשמית (עמוד בפייסבוק, חשבון טוויטר וכו') ולהוביל אותה.
    3. עקביות, רציפות הקשר- להתמיד בקשר עם הגולש-צרכן, להיות עקביים ולהפוך את השיחה לאמיתית, רלוונטית ובעלת המשכיות.

          הטעות הכי גדולה שחברה עלולה לעשות, היא להעלות פוסט לבלוג הרשמי שלה פעם באף-פעם, להזין את הטוויטר שלה רק       בראש חודש ולעדכן את הפייסבוק שלה ביום שני הראשון של כל נובמבר. הגולש צריך להישאר מעודכן, מעוניין, מרותק ומסופק.

     

    1. כנות ואמינות- האינטראקציה עם הגולש-צרכן צריכה להיות כנה, גם אם היא לא נעימה לפעמים (גולש-צרכן שמתלונן, למשל, ועושה את זה בכל רשת חברתית שהוא מכיר). אסור למסמס תלונה של צרכן, אלא להיפך. חברה חכמה לוקחת את המתלונן, מטפלת בפנייתו בדרך הטובה ביותר והופכת אותו לשגריר הכי גדול שלה ברשת.אמינות המידע קריטית בחשיבותה. גולש ששיקרו לו, לא יסלח, וגם ידאג שכל העולם יידע על זה.
    2. קישור לעולם האמיתי- אף שיחה באינטרנט לא תחזיק מעמד אם לא יהיה לה ביסוס בעולם האמיתי. חברה צריכה להשתמש בטוויטר שלה, למשל, כדי להזמין את עוקביה להפנינג מכירות מיוחד, או השקת מותג חדש, ולעודד  אותם לכתוב על כך אחר כך באותו הטוויטר בדיוק.  דוגמה אחרת: חברה יכולה להקים עמוד מיוחד בפייסבוק, בו היא מודיעה על אירוע אקסקלוסיבי שייערך כאן וכאן, ויכלול תוכנית כזו וכזו. דרך העמוד הזה תתנהל ההרשמה לאירוע, ובו גם תתנהל כל השיחה סביבו, לפני התרחשותו (מי מגיע, מה   הולך להיות שם וכו') ואחריו (תמונות וסרטונים מהאירוע, חוות דעת של גולשים שהיו שם, התכוננות לקראת האירוע הבא)...

     

    כמובן שיש צורות רבות נוספות לקיים Conversation Marketing אפקטיבי ומקצועי. אלו היו רק כמה נקודות בסיסיות אותן חברה צריכה לקחת בחשבון כשהיא נכנסת לתחום של שיווק שיחה באינטרנט.

     

    בהצלחה

    PassItOn

         

         

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      sigal75
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין