עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    למדו מהניסיון...

    0 תגובות   יום רביעי, 17/6/09, 20:33

    נתניהו וברק וכל פולטיקאי אחר שחוזר לפוליטיקה אומר שלמד משגיאותיו.

    הנה אנו רואים שאכן נתניהו וברק למדו.

    נתניהו וברק למדו שהמבנה האישיותי שלהם גורם להם להתנהלות בעייתית שבסופה מביאה לכישלון שלהם ולהפסד בבחירות.

    הפסד בבחירות בדרך כלל מביא לדרישה להחלפת מנהיג המפלגה, לכן ברק כמובן העביר החלטות שמאפשרות לו השפעה רבה יותר על מרכז המפלגה ועל ניהולה באופן שבו הוא יוכל לחסום התנגדויות ולשמר את כהונתו כיו"ר.

     

    הנה היום פתח נתניהו במבצע דומה. מה שגרם לאופוזיציה להחרים את הדיונים.

    מה מבקש נתניהו להעביר:

    • הצעת חוק בעלת עלות תקציבית תצטרך רוב של 55 חברי כנסת.
    • אם ממשלה נפלה באי אמון אך לא הצליחו להקים ממשלה חליפית תחזור הממשלה לפעול כממשלה רגילה.
    • שבעה חברי כנסת יכולים לפרוש ולהקים סיעה עצמאית.
    • שר יוכל להתפטר מהכנסת והבא ברשימה יתפוס את מקומו כחבר כנסת עד שיסיים לכהן כשר.

     

    ישנם נימוקים להצעות אלו אבל הם בעיתיים בלשון המעטה.

    למעשה ההצעה הראשונה מחסלת כל הצעת חוק פרטית ועל ידי כך האוצר יעביר בחוק ההסדרים אלו גזירות שהוא רוצה וחברי הכנסת לא יוכלו להציע הצעת חוק שתתקן אותה. כדי למנוע הצעת חוק פרטיות שיש להן עלות תקציבית (קשה לומר לאיזו הצעה חוק אין עלות כזאת) נאלצו חברי כנסת לציין מקור מימון. נניח שחבר כנסת מציע הצעת חוק לעידו תחבורה ציבורית ומציין כמקור מימון העלאת המס על רכב הקטנת הסכום שמוכר כהוצאה מוכרת לחברה לליסינג. אלו הצעות שמקטינות את השימוש ברכב את הזיהום ואת החניה. אם התחשיב שלו נכון מדוע גם לדרוש ממנו רוב שפעמים רבות אין לאופוזיציה (הרי אופוזיציה היא לכל היותר בת 59 חברים) כאשר לפי זיכרוני כבר נדרש רוב מכובד של 50.

     

    אם ממשלה נפלה באי אמון אז חלק מחברי הקואליציה הצביעו נגדה. אם יש חברי קואליציה שמוכנים לפרק את הקואליציה אז היא תתפרק בכל מקרה כי אין לה רוב. כיצד הממשלה יכולה להמשיך ולמשול?! כנראה בעזרת שוחד למשל מינוי המורדים לתפקידים את זה קל לעשות בממשלה רגילה שאינה ממשלת מעבר, כי מממשלת מעבר לא ניתן לפרוש ולא ניתן להצטרף אליה.

    יש גם את הפן של הכנסת כמוסד מבקר לממשלה. אם הכנסת הביעה אי אמון בממשלה, גם אם נכשלה הרכבת ממשלה חדשה לא ראוי שממשלה שקיבלה כרטיס צהוב (או אדום) תמשיך לשחק כאילו לא קרה כלום.

     

    הצעה ששבעה חברי כנסת יוכלו להקים סיעה נקראת "חוק מופז" ההנחה שמופז ישמח לפרוש ולחזור לליכוד. ייתכן שיש לו שישה חברים שמוכנים להצטרף אליו. אבל אבוי, החוק דורש שליש מהסיעה 9<28/3  כלומר מופז צריך 10 חברים כמו שהמורדים בעבודה צריכים 5 חברים. הפיתרון ההגיוני להקטין את הדרישה לרבע אבל אז ארבעת המורדים בעבודה יכולו לפרוש לכן החוק מנסה לקבוע נוסחה שתאפשר רק למופז וחבריו לפרוש מקדימה מבלי שהעבודה השותפה בקואליציה תיפגע.

     

    ההצעה האחרונה נקראת "החוק הנורווגי" שפירושו ששר יכול להתפטר מהכנסת את מקומו ימלא חבר כנסת. אם השר יתפטר או יפוטר הוא יחזור לכנסת. ההצעה הוצעה כדי לאפשר לקואליציה שחלק מחבריה שרים וסגני שרים להשתלב בעבודת הכנסת. מלבד הבעיה שנמצא כאן חבר כנסת על תנאי כלומר יש לו אינטרס שהשר שהוא מחליף אותו ימשיך לכהן, יש כאן את הבעיה של בזבוז. שר שהוא חבר כנסת אינו מקבל גם את שכרו כחבר כנסת כאשר יתבצע חוק זה יצטרף חבר כנסת חדש שיקבל את כל ההטבות והתנאים כולל ההטבות שמוקנות לו לאחר סיום כהונתו. החטא של הממשלה שהיא ענקית מלאה בשרים לא נחוצים על הבזבוז הזה היא רוצה להוסיף את פשע הבזבוז של חברי כנסת נוספים.

     

    בעיות מוסריות נוספות בהצעות אלו שהן נכנסות כבר בכנסת הנוכחית כלומר משנים את כללי המשחק באמצע המשחק. כמו כן שהחוק שנועד לעזור למישהו מסוים הלגטימיות שלו מוטלת בספק. חוק מופז בא לעזור לליכוד ולעבודה והחוק הנורווגי לעזור לבית הלאומי.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין