עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    רצה לספר לחבר'ה

    משחקת. אוכלת. מבלה. מטיילת. קוראת עיתונים. הולכת להצגות. מבזבזת. כועסת. אוהבת. שותה. מאזינה למוזיקה. מבשלת. עושה ספורט... ורצה לספר על זה לחבר'ה.

    באזזרית מלידה, בקיצור.

    תבלו...

    רדיוהד- תחמנים, אנרכיסטים או אנשי שיווק מבריקים?

    7 תגובות   יום ראשון, 14/6/09, 14:50



    על היכולת המוזיקלית של רדיוהד בוודאי תסכימו איתי שאין מה לדבר, הרי החבר'ה האלה פשוט גדולים.

      אבל מה תגידו על יכולות השיווק שלהם?מסתבר שגם בשטח הזה הם יכלו לעשות אחלה קריירה, שכן בשנים האחרונות

    חברי הלהקה מדגימים חשיבה שיווקית שונה, יצירתית, פורצת גבולות, ויש כאלה שכבר כינו אותה... אנרכיסטית! בסוף 2007 יצא אלבום האולפן השביעי של הלהקה, In Rainbows, בגרסה שניתנת להורדה מאתר האינטרנט הרשמי שלהם כאשר המאזין הוא שקובע את מחיר האלבום. אין מינימום ואין מקסימום. אפשר לרכוש אותו תמורת 20$, 30 סנט או אפילו 0$, אם תרצו. 

    איזו סערה שקמה סביב שיטת ההפצה הזו... חבל על הזמן. היו דיונים אידיאולוגיים, עקרוניים, שיווקיים, טכנולוגיים, אומנותיים, כלכליים. לא אכנס אליהם פה, מן הסתם, אבל כן אספר לכם שהתומכים גרסו שחברי רדיוהד הם גאונים שיווקיים בגלל שהם הבינו למעשה את כל הקטע בווב 2.0. את עניין השיתופיות, הקוד הפתוח, התכנים החופשיים ברשת, השיוויוניות בין הגולשים, שיטת התקשורת וההפצה במדיה החדשה... המתנגדים, איך לא, באו בעיקר מתוך תעשיית המוזיקה.

    קים גורדון, למשל, הבסיסטית והסולנית של להקת סוניק יות' האמריקאית, התראיינה בשבוע שעבר לגרדיאן הבריטי לרגל צאת אלבום האולפן ה-16 של להקתה וקבעה שרדיוהד תיחמנו את כולם. לדבריה, חברי הלהקה יכלו להרשות לעצמם את ה"תחבולה השיווקית" הזאת (מילותיה המדויקות) בזכות ההצלחה האדירה שלהם ובזכות העובדה שהם פשוט מוכרים הרבה אלבומים, אז מה אכפת להם בעצם...? הבעיה האמיתית בשיטת השיווק בה הם נקטו, אומרת גורדון, זה שהיא באה על חשבון אחיהם ואחיותיהם המוזיקאים. את המעריצים זה לא מעניין שכמעט אף אמן לא יכול להרשות לעצמו להתנהג כמו רדיוהד ולנקוט בשיטת ה"שלם כפי יכולתך על האלבום שלי". זה פשוט גורם ליתר המוזיקאים להיראות רע, בגלל שאם רדיוהד יכולים להפיץ את המוזיקה שלהם בחינם, אז למה כל השאר לא עושים את זה גם. וכל זה, באמתלת דאגה לקהילה מצד רדיוהד. נשמות טהורות ממש.בינינו, גורדון אומרת את זה מקנאה. בהמשך לדברים האלה גם היא מודה בפה מלא שזו שיטת שיווק מבריקה ומוסיפה:"הלוואי שאני הייתי חושבת על זה בעצמי". בתגובה (או שלא) לגורדון ולשאר המקטרגים, רדיוהד שחררה כמה ימים לאחר הראיון בגרדיאן גרסת הורדה של חנות האון-ליין הרשמית שלה, כדי שלאנשים יהיה יותר קל להיחשף לאופציית הורדת האלבום ב-0$. אז מי אתם חברי להקת רדיוהד של 2009- תחמנים, אנרכיסטים או אנשי שיווק מבריקים בפוטנציה? 

    סיגל,PassItOn

    דרג את התוכן:

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/6/09 18:53:

      צטט: shai.h 2009-06-21 00:38:28

      אוב אני רואה שיש פה ממש אחוות מוזיקאים, אם זו ביקורת- גורדון על  יורק וחבריו, אז הרי שמדובר כמעט בפרגון ג'נטלמני מניו יורק ללונדון. אני חושב שאם גורדון ומור חושבים שזה רעיון כזה גאוני שיעשו את זה בעצמם. בכל זאת מאז "GOO"עברו יותר מ-25 שנים והחבורה מתפרנסת בכבוד. רדיוהד פשוט אובר-חוכמים והאלבום אולפן האחרון שלהם בעיני יצא קצת פחות טוב מ KID A ,וזה שאחריו (שכחתי את שמו) הם ידכו את זה ווהשקיעו יותר בטכנולוגיה בשיווק חכם של "ליברליזם וכוחות שוק" וגם סוניק קצת זייפו

      בשנים האחרונות. אז יאללה שניכם לחזור לגיטרות (עם סימפולים) ומהר.

       

      טוב, גורדון לא ממש פירגנה ליורק. היא בעיקר התבעסה עליהם בקול רם. מילת הפירגון היחידה שהיא השמיעה נבעה מתוך קנאה, "הלוואי שאנחנו היינו חושבים על זה".

       

      סוניק יות' עושים עבודה יפה, ושקטה, כבר הרבה מאוד זמן (28 שנים, ליתר דיוק), כמו שציינת בעצמך. האמת היא שממש לאחרונה הם הוציאו אלבום אולפן חדש, The Eternal שמו.

      חייבת לרוץ לקנות, אגב...

       

       

        21/6/09 05:02:

      שלום לך

      פוסט מזעזע שקראתי כאן לתשומת לבך ותגובתך. 

      http://cafe.themarker.com/view.php?t=1043422

       

        21/6/09 00:38:

      אוב אני רואה שיש פה ממש אחוות מוזיקאים, אם זו ביקורת- גורדון על  יורק וחבריו, אז הרי שמדובר כמעט בפרגון ג'נטלמני מניו יורק ללונדון. אני חושב שאם גורדון ומור חושבים שזה רעיון כזה גאוני שיעשו את זה בעצמם. בכל זאת מאז "GOO"עברו יותר מ-25 שנים והחבורה מתפרנסת בכבוד. רדיוהד פשוט אובר-חוכמים והאלבום אולפן האחרון שלהם בעיני יצא קצת פחות טוב מ KID A ,וזה שאחריו (שכחתי את שמו) הם ידכו את זה ווהשקיעו יותר בטכנולוגיה בשיווק חכם של "ליברליזם וכוחות שוק" וגם סוניק קצת זייפו

      בשנים האחרונות. אז יאללה שניכם לחזור לגיטרות (עם סימפולים) ומהר.

        18/6/09 11:36:
        18/6/09 11:23:

      מממ... אני לא חושב שהמילה גאונות היא המילה הנכונה - אולי בכדי להגדיר את עבודתם ויצירתם המוזיקאלית 

      מה שהתחלת לכתוב עליו הוא קצה קצהו של הקרחון של שינויים מרחיקי לכת ביצירת, הפצת (וצריכת) סוגי מדייה לסוגיה ודבר עוד יותר חשוב שמגדיר את יחסי הכוחות בתחום - העניין של זכויות יוצרים וזכויות הפצה.

       

      התחום ב15 שנםי האחרונות עם כניסת האינטרנט ושינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת מאוד משתנה ומאוד דינאמי ואנו כראגה עומדים באיזשהי תקופת ביניים מוזרה. 

      בהקשר הזה היית ממליץ לך לבחון את שני הפרוייקטים המוזיקאליים המעניינים הללו -

      הפרוייקט של קוטימן ושות' - through you (מומלץ לבדוק כמה צפיות כבר יש לו - חוץ מאחלה מוזיקה)

      הסרט הדקומנטרי  RIP  

       

      ובהקשר של רדיוהד - את הקליפ שלהם לשיר the house of cards שמשתמש בטכנלוגיה חדשה של סריקה ויזואלית מומלץ גם לצפות במאחורי הקלעים של הקליפ

       

        15/6/09 11:18:

      אני לא חושבת, רעות, שהדיסק הלך לעולמו. עוד לא.

      יש לא מעט אנשים, ואני ביניהם, שמעדיפים לרכוש את הדיסק המקורי וזה לא הולך להשתנות בקרוב, במיוחד כשאמן שאני אוהבת מוציא אריזה מהודרת, עם קטעי וידאו או אודיו נדירים, חוברת ביוגרפית וכו'...

       יש גם עדיין בעיה עם שיתוף קבצים והורדות...

       

      שלא יהרגו לנו את הדיסקים. עוד לא

        14/6/09 21:33:

      יש גם לא מעט אמנים בארץ שעשו זאת

      הדיסק הלך לעולמו

      ארכיון

      פרופיל

      sigal75
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין