יסינראל

בייג'ינג-דיזיין - רהיטים בבייג'ינג

עיצוב וסטייל

יום שבת, 27/11/10, 21:57

כמה אולמות תצוגה אפשר לראות ביום אחד? מה שתענו יהיה פחות ממה שריכזו בקניון הרהיטים Macalline המבהיק, מדרום מזרח לאיזור גאומאו, בשולי הטבעת הרביעית. שמו המלא של הקניון: Red Star Macalline Home Furniture Mall הדביקו בגוגל ...

קרא עוד | 11 תגובות | 3439 צפיות

מה אני רואה? – טראנס ישראלי-יהודי בבייג'ינג

אמנות ובמה

יום רביעי, 17/11/10, 20:49

שני אירועים בערב אחד בקמפוס אחד. אירוע ראשון – ישראל בטלוויזיה 19:00 - ערב עם כוכבי הטלוויזיה הסינית של ערוץ CCTV NEWS. הערוץ הסיני היחיד המשודר בסין באנגלית ומשודר גם במדינות רבות בעולם. גם בישראל. הכוכבים האלו מ...

קרא עוד | 5 תגובות | 1545 צפיות

דימדומי סתיו – עונת הזהב

יום שישי , 12/11/10, 04:13

如果说分手是苦痛的起点 אם כמו שאומרים הפרידה הינה התחלה של עצב, 那在终点之前我愿意再爱一遍 אז אני מעוניין לאהוב שוב לפני הסוף.* כבר למעלה מחודש קמים בבייג'ינג אל יום צלול ללא הערפל הסיני ההוא מהציורים. סתיו בחוץ השנה בלי קיצורי דרך. בשנה שעברה...

קרא עוד | 12 תגובות | 2747 צפיות

חתונה בלבן, צהוב ואדום – החתונה הסינית הראשונה שלי

יחסים

יום שישי , 29/10/10, 18:23

זה היה אירוע אקלקטי של צבעים, טעמים ותרבויות. מה שהופך אותו לתופעה תרבותית שמייצגת את סין של סוף העשור הראשון במאה העשרים ואחת. טקס מבוים במשך שעתיים, מוסיקה מערבית, שלוש שמלות כלה מתחלפות, שלוש תסרוקות מעוצבות, עוגה בשל...

קרא עוד | 9 תגובות | 2133 צפיות

הוי כלבים טרופי אדם

סביבה וחיות

יום שישי , 22/10/10, 12:22

תמונה קשה. איומה: בעיתון Metrobeijing - מוסף של העיתון China Daily - פורסמה ב- 21 באוקטובר תמונה מזעזעת של כשישים כלבים, בערימה, מוסעים בכלוב אל שחיטתם בדרך לשולחנם של אוכליהם. התמונה צולמה במונגוליה הפנימית, איזור אוטו...

קרא עוד | 6 תגובות | 2611 צפיות

פארק ג'יוג'איגואו ופארק חואנלונג בסצ'ואן - יופי מיתולוגי

יום שני, 18/10/10, 16:46

יופי מיתולוגי א' - שמורת גְ'יוגָ'איגוֹאוּ [Jiuzhaigou] ושמורת חוּאַנלונג [Huanlong] שמורת גְ'יוגָ'איגוֹאוּ ושמורת חוּאַנלונג* מגרות מחשבה על טבע מיתולוגי. מימיי לא ראיתי טבע יפה כל כך. עולם בתפארה. א. פרולוג: באחת עשרה ב...

קרא עוד | 0 תגובות | 3008 צפיות

יופי מיתולוגי ב' - שמורת חוּאַנלונג Huanlong / הדרקון הצהוב

יום ראשון, 10/10/10, 08:21

עוד זה הולך, וזה בא. חשבתי שמיציתי את היופי בהתגלמותו, שאין יותר מזה [=ג'יוג'איגואו] או דומה לזה, ואז למוחורת נסענו לשמורת חואן [=צהוב] לונג [=דרקון]. כמו באגדות: עלינו מבקעות, טיפסנו על הרים, ירדנו לעמק [כשעתיים נסיעה ...

קרא עוד | 2 תגובות | 1525 צפיות

יופי מיתולוגי א' - שמורת גְ'יוגָ'איגוֹאוּ [Jiuzhaigou]

יום ראשון, 10/10/10, 06:48

שמורת גְ'יוגָ'איגוֹאוּ ושמורת חוּאַן-לונג* הסמוכה לה מגרות מחשבה על טבע מיתולוגי. מימיי לא ראיתי טבע יפה כל כך. עולם בתפארה. פרולוג: באחת עשרה בבוקר נחתנו בצפון סצ'ואן בשדה תעופה קטן וחדש – ג'יוחואנג. 1600 ק"מ מבי...

קרא עוד | 3 תגובות | 2065 צפיות

היא אדמונית ענקית - אחד באוקטובר 2010

אקטואליה

יום שישי , 1/10/10, 03:51

אדמונית [Peony] היא הפרח הלאומי של סין. ארבע מאות אלף פרחים צהובים, אדומים וסגולים עוצבו ביום החג הלאומי במיצג גרנדיוזי בכיכר טיאנ'אנמן. קוטרו 50 מטר, גובה מירבי - 3.2 מטר. בתיאוריה הפרח מסמל שלום ושגשוג. באוקטובר 2010 ה...

קרא עוד | 6 תגובות | 1864 צפיות

וירח בבייג'ינג דום – חג הירח

יום שבת, 25/9/10, 17:10

הירח IN השנה והשבוע במיוחד. לפני שנה קיבלנו עוגת ירח משובחת עטופה באריזה מהודרת, והמשכנו בחיי חולין. לפני שלוש שנים גם זה לא היה. השנה חגגו לנו את החג בגדול. בחמש אחרי הצהריים נסענו – סגל המורים הזרים באוניברסיטת ב...

קרא עוד | 7 תגובות | 1797 צפיות

על ויזה של "מומחית זרה" בבייג'ינג

יום חמישי, 16/9/10, 19:12

לחפור בסטריאוטיפים חזרתי לסין, לבייג'ינג ולקמפוס של אוניברסיטת בייג'ינג לאחר חופשת קיץ בישראל. על ויזה של "מומחית זרה" עם נפש של מהגרת קטנה. "אם תחפור חור למרכז האדמה תגיע בסופו של דבר לסין". חחחחחחח. זו אמירה הנאמרת לי...

קרא עוד | 5 תגובות | 1509 צפיות

ראפ סיני - ספרי הבשורה של ראפ סיני *

מוזיקה

יום ראשון, 29/8/10, 07:51

יש ראפ בסין. בטח שיש, כי ראפ ועירוניות הולכים ביחד, ובסין הערים הן כבר מגה-ערים ויום אחד עוד נמצא בהן גם מגה-ראפ. לראפ הסיני העכשווי יש מאפיינים של ראפ מערבי עם הרבה נגיעות סיניות שמנביע מחאה חברתית, כלכלית, פוליטית, תר...