שלום, שלום – מה שלומך

0 תגובות   יום שישי , 22/4/11, 13:53

טיול בקפדוקיה – ארץ הסוסים היפים

''

יצאנו לטיול לטורקיה. כן טורקיה. בניגוד לאזהרות המסע של משרדי הממשלה וכוחות הביטחון, למרות החרם הצרכני של ארגונים וועדים, אפילו שיש בינינו כאלו הזועמים גם על הטורקי הפשוט. למרות הכל נסענו. התרכזנו בחבל ארץ קטן ומיוחד – קפדוקיה, ומשם המשכנו לסוף שבוע ארוך באיסטנבול. שני מקומות, שעד לא מזמן, היו יעדים מועדפים על כולנו, יחד עם מרמריס, בודרום וכל חופי טורקיה המופלאה.

אזור קפדוקיה נחשב לאחד משיאי אתרי התיירות בטורקיה, ארץ שלא חסרה באתרי שיא. בחודש אפריל, סיום עונת השלגים וראשית האביב, ביקור וטיול באזור מזמנים חוויה גדולה ומרגשת של תופעות טבע, היסטוריה ואנשים חקלאים מסורתיים. אנשים טובים ומאירי פנים. להלן קישור:  קפדוקיה בויקיפדיה

חמישה ימי טיול איפשרו לנו "טיול עומק" שבו, בעיקר ברגל, הגענו למקומות שמעט הם התיירים המגיעים אליהם.

''

טיסת בוקר מוקדמת לאיסטנבול וטיסת ההמשך הביאו אותנו, בעזרתו של ידידנו הטוב ממט, לכפר קטן ופסטורלי צ'אבושין - CAVUSIN - בלב העמק גרמה GOREME הוא האזור המרכזי של קפדוקיה, ובו נמצא בית המלון של ממט, הבית שלנו למשך כל ימי הטיול. יצאנו לסיור ראשון המשקיף על מרחבי העמק ונפלאותיו.

בטיול בוקר ראשון חצינו את ה"עמק הלבן" (המכונה על ידי המקומיים "קניון האוהבים") עד לעיירה אוצ'הישאר  UCHISHAR (המבצר השלישי). עם  תצפית מדהימה על כל העמק. המשכנו אל מבוכי ערוץ "קניון היונים". כך סיכמנו כמה שעות טובות של הליכה בין תצורות טבע מדהימות. הפסקת תה קצרה ערכנו בגן התה של חסן. תורכי קשיש וחביב, שהקים זולה קטנה בקצה המצוק ושמח לפגוש סוף סוף את הישראלים, שחסרים לו מאד בשנתיים האחרונות.

''

היעד הבא - העיירה דרינקויו  DERINKUYU  בה ביקרנו בעוד אחת מהתופעות המעניינות בהם מפורסמת קפדוקיה -  מגורים מתחת לקרקע. שמונה קומות לעומק של מחילות, מערות וכוכים של מגורים תת קרקעיים.

המשכנו לטיול רגלי נוסף בקניון אילהרה  IHLARA VADISI. נחל שוצף הזורם בתוך קניון המכיל שרידים היסטוריים מרשימים מראשית התקופה הנוצרית במספר כנסיות הנחבאות בקניון, כאשר הגישה אליהן מחייבת טיפוס לא פשוט.

''

המוזיאון הפתוח  נחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בקפדוקיה. עם שלל כנסיות חצובות הסלע, מעוטרות למופת. לכשעה נפרדנו מהבדידות של הקניונים, בהם טיילנו לגמרי לגמרי לבד, לטובת מתחם הומה תיירים מכל ארצות העולם.

''

מסלול הליכה נוסף הביאו אותנו אל אתר המכונה: "ארובות בתי הפיות" עוד אחד ממשחקי כוחות הטבע שעיצבו את קפדוקיה, ושבגללם הפך המקום לאחד מהאתרים המפורסמים בעולם. בקרנו באתר הכפר הנטוש זלבה ZELVE  בו חיו אנשים בתוך מערות מגורים חצובות בסלע עד לשנות ה – 70 של המאה העשרים. לעת ערב חזרנו לטפס על המבצר באוצישאר, כאן גילנו להפתעתנו שלג, שצבע את העמק ואותנו בלבן לכמה דקות.

יומנו האחרון בקפדוקיה התחיל מוקדם בבוקר עם טיול קצרצר בכדור פורח מעל העמק. מחזה מרהיב משל עצמו, כאשר כ 70 בלונים צבעוניים מתרוממים ומסתובבים מעל העמק בשעה זו של ראשית הזריחה.

''

חתמנו 5 ימי טיול בקפדוקיה. טיסה של שעה החזירה אותנו ל4 ימים נוספים לבאזר הגדול בעולם – העיר איסטנבול.

אני מודע לרתיעה של ישראלים רבים שלא לנסוע לתורכיה בגלל אירועי המרמרה והיחסים המעורערים בין שתי הממשלות. יחד עם זאת, הפוליטיקה הגבוהה אינה בראש ענייניו של האדם הפשוט ברחוב. בכל מקום התקבלנו בכבוד, בשמחה ובגעגועים לישראלים שאהבו למלא את תורכיה  על אתריה, שוקיה וחופי הים המקסימים שבה. אינני יכול לסיים בלי תיאורי אהבה וחיבה שהרעיפו עלינו בכל מקום. "שלום, שלום ומה שלומך" הפכו לביטוי של שגרה מול כל מי שרק זיהה או הכיר אותנו כישראלים.

יהיו כאלו שלא יאהבו את זה אבל אני מקווה שתרמנו את חלקנו הקטנטן לשיפור האווירה. מי ייתן ו"הגדולים" ילמדו מאיתנו וימצאו את הדרך להחזיר את השלום, האמון והיחסים הטובים בין שני העמים.