עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שר התחבורה אישר: אל על תטוס לאילת

    1 תגובות   יום חמישי, 3/9/09, 10:11

    שר התחבורה אישר: אל על תטוס לאילת

     

    מלחמה חריפה צפויה בין אל על ובין ארקיע וישראייר, לאחר ששר התחבורה אישר לחברת התעופה השלישית להציע טיסות סדירות בקו לאילת שימוע שנערך בשבוע שעבר ברת"א, גיבש רום המלצה עקרונית להיענות לבקשתה של חברת אל על - למרות התנגדותן של החברות המפעילות כיום את הטיסות בקו זה - ישראייר וארקיע.

     

     

    שר התחבורה ציין כי מינוייה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות, המובילות כמיליון נוסעים בשנה. "הליברלזציה בענף שמנהיג משרד התחבורה ומתן אפשרות לחברת תעופה נוספת לפעול בקו לאילת עשוייה להביא לירידה במחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של אילת ומדינת ישראל כיעד תיירותי", הודיע כץ.

     

    בארקיע ובישראייר אומרים כי התוצאה היתה ברורה מראש היות וחברת אל על הפעילה לחצים גדולים: "משרד התחבורה לא יכול לעמוד בלחץ של חברת אל על", אמר מקור באחת מהחברות. שתי החברות חוששות מכניסתה של אל על לשוק טיסות הפנים: "בקושי שתי החברות מרוויחות משהו מהקו. כניסת אל על תחסל כל סיכוי לרווח של ממש בטיסות האלה", אמר המקור.

     

    נראה כי ארקיע וישראייר תדרושנה בתמורה לקבל זכויות טיסה נוספות בקווים בינלאומיים בהם יש כיום בלעדיות כמעט מוחלטת לחברת אל על. ואכן, שר התחבורה ציין כי במקביל לאישור שניתן לחברת אל על לטוס לאילת בכוונתו לפתוח יעדי טיסה נוספים בעולם לתחרות, במטרה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להרחיב את פעילותן הבינלאומית, בהתאם להמלצות רת"א.

      

    שר התחבורה ציין כי מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת יקבעו לאחר עבודת מטה מקיפה שתתבצע על ידי רשות התעופה האזרחית.

     

    מעניין לציין כי אפילו בחברת אל על עצמה יש כאלה שמביעים תמיהה רבה מהבקשה לבצע טיסות פנים לאילת "כדי להרוויח כסף מטיסות כאלה צריך ציוד מיוחד, מטוסים מתאימים - ולנו אין כאלה. לא ברור מה החברה תרוויח מכך", אמר מקור בחברה.

     

    מחברת אל על נמסר בעקבות ההחלטה: "אל על מברכת על ההחלטה לאפשר לאל על להפעיל קו סדיר פנים ארצי לאילת. זו בשורה לצרכנים בכלל ולתושבי אילת בפרט. מתן האישור יחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים, יביא לגידול צפוי בהיקף התיירים לאילת ויתרום לשיפור השירות ולוח הזמנים הקיים. מתן הרישיון לאילת וממנה יביא להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה, יגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ויביא לגידול במספר הלינות בעיר.

     

    "הוספת טיסות של אל על טומנת בתוכה יתרון משמעותי גם עבור תושבי אילת ויתרום להגברת התעסוקה בעיר לרווחת התושבים. המדובר בתושבי פריפריה מרוחקים שעבורם שירות הטיסות למרכז הארץ הוא שירות חיוני ומרכזי. אנו מקווים שההחלטה תביא לכך שאל על תוכל להתחיל להפעיל את הטיסות כבר כבר בלוח החורף הקרוב, כדי להגביר את תיירות החורף לאילת".

     

    גם בהתאחדות המלונות מברכים על ההחלטה. אלי גונן, נשיא ההתאחדות, אמר: "טוב עשה השר שבהחלטתו שידר כי אין כל הצדקה בהגבלת התחרות בקווי התעופה בתוך ישראל. אני תקווה כי רוח ההחלטה תשרור גם בהליך קבלת ההחלטות בעניין טיסות בקווים הבינלאומיים לישראל וממנה. התחרות בתעופה היא נשמת אפה של תעשיית התיירות, והיא טובה למדינת ישראל: לתעסוקה ולהכנסות המשק".

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/9/09 15:47:

      יש היגיון ויתרון בהכנסת אלעל כמפעיל נוסף לאילת, אולם יש להתנות זאת בשחרור קוים נוספים לאירופה לתחרות לחברות ישראליות נוספות כמפעיל נוסף - לא בטיסות שכר בלבד.

      פרופיל

      Sherwin
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין